Alespoň to tvrdí oslovení živnostníci. Začátkem letošních prázdnin, kdy tam město za parkování začalo vybírat peníze, jako by odstartovaly prázdniny i jejich zákazníkům, dříve parkujícím právě na ploše, kde je to v minulosti nic nestálo. Přesunuli se totiž do jiných lokalit a využívají dostupná neplacená parkovací místa.

„Přišel jsem zhruba o sedmdesát procent svých zákazníků,“ uvedl majitel diskontního obchodu u nádraží Libor Hájek. Změna podle něj přišla ze dne na den, právě se začátkem července. „Prodejnu jsem před více než dvěma lety otevřel poblíž této velké parkovací plochy, protože se tam denně pohybovalo hodně lidí, což je nyní bohužel už minulostí,“ upřesnil Hájek. Dalším důvodem, proč si pro své podnikání vybral zmiňovanou lokalitu, bylo podle něj to, že lidé jsou v dnešní době zvyklí zaparkovat přímo u obchodu, rychle nakoupit a jít. To však dnes neplatí. V současnosti tam své auto odstaví jen málokdo. „Přes půl města za námi pěšky nikdo nepoběží,“ hořce konstatuje podnikatel, který ve zlepšení situace nevěří. „Patrně prodejnu v brzké době přestěhuji. V úvahu pro mě přichází Uherskobrodsko či Slovensko. Na Hradiště jsem v tomto směru trochu zanevřel,“ přiznal Hájek.

Podobnou ztrátu optimismu dává najevo také Markéta Kratinová, majitelka kadeřnictví nacházejícího se v přilehlé železniční budově. „Zákaznice k nám jezdí autem, takže parkovné leckterou naši klientku odradí,“ sdělila Kratinová. Připouští ale, že může být ještě hůř. „Pokud by město zpoplatnilo i parkoviště z druhé strany budovy, byli bychom asi nuceni řešit existenční problémy,“ naznačila.

To, že se placené zóně vyhýbají, přiznávají řidiči většinou bez vytáček. „Když přijedu autem do města, nejdříve jedu zkusit štěstí na ten kousek neplaceného parkoviště z druhé strany vlakového nádraží. Většinou se totiž zdržím jen krátce, a proto nechci přejíždět závory a platit,“ přiznal například Tibor Novotný z Nedakonic.

Jako dočasný stav si nezájem šoférů o placené stání u vlakového nádraží vysvětlují na uherskohradišťské radnici. „Jakmile se objevila na parkovišti u obchodního domu Centrum závora, také to lidi zprvu odradilo. A teď už je tam parkoviště plné. Obdobnou situaci očekávám i u vlakového nádraží,“ vyjádřil se referent hradišťského odboru dopravy Dušan Pavlíček. Průměrná míra vytíženosti zmiňovaného odstavného prostoru bude zřejmá po půl roce od jeho zpoplatnění. „Průběžně stav monitorujeme a vyhodnotíme jej v závěru letošního roku,“ uvedla mluvčí uherskohradišťské radnice Petra Zemčíková.
Parkoviště u vlakového nádraží je zpoplatněno od letošního 1. července poté, co o změně v únoru rozhodli městští zastupitelé.

Čtěte také:

ANKETA: Parkomaty v Hradišti už kasírují řidiče

Na bezplatné parkování zapomeňte

Hlavolamem se jeví zvýšení parkovného v Hradišti