Ta se totiž nachází u silně frekventované hlavní silnice mezi Uherským Hradištěm a Jarošovem. Libuše Omelková i další lidé sice na špatnou situaci opakovaně upozorňují, doposud se však nedočkali žádné uspokojivé odpovědi. Poprvé si na neúměrně rušný provoz lidé ze Sokolovské stěžovali už v roce 2006, poslední stížnost podali v první polovině října letošního roku. Nespokojenci poukazovali také na nečinnost policie, po které požadovali pravidelné monitorování rychlosti projíždějících vozidel.
Pracovníci odboru dopravy a silničního hospodářství jim po prvních stížnostech před pěti lety sdělili, že oprava této části silnice je zařazena ve střednědobém plánu pro roky 2006 až 2008, ale že město upřednostňuje rekonstrukci v úseku od křižovatky po kruhový objezd u hypermarketu Kaufland. „Před pár dny jsme si ale přečetli článek v novinách, že tato rekonstrukce u křižovatky je naplánována až na příští rok,“ podotýká Omelková. Tvrdí, že v ulici Sokolovské se od roku 2006 uskutečnily jen dílčí opravy. „Ty ale neřeší zásadní problém, a to ten, že tato vozovka svými parametry neodpovídá klasifikaci druhé třídy,“ připomíná stěžovatelka a přiznává, že loni byla část vozovky při opravě vodovodního potrubí zpevněná, zbytek silnice je prý ale nestabilní a objevily se na ní praskliny. „Ty se stále zvětšují a zvyšuje se tím hlučnost a vibrace v okolí,“ tvrdí Omelková.
V září letošního roku přišla na obyvatele uvedené ulice další rána obchvat v důsledku uzavření komunikace v obci Huštěnovice a tím i razantní zvýšení dopravy. Za pravdu ženě dává i opoziční zastupitel Stanislav Mikula (Zdravé Hradiště), který v Sokolovské ulici rovněž bydlí. „Situace je skutečně neúnosná. V územních plánech už řadu let existuje návrh na most v Jaktářích, který by dopravě ulehčil. Zástupci města se ale k našim poznatkům staví zády a vůbec situaci neřeší,“ tvrdí Mikula, který vidí jako řešení postavit „odlehčovací“ mosty ve směru na Staré Město ve čtvrti Jaktáře a další most v městské části Jarošov. Je však přesvědčený, že s nápravou situace je nutné začít okamžitě.
Podle vedení radnice tvrdí, že policejní kontroly měření rychlosti vozidel v problematickém úseku jsou časté a dostačující. Instalaci váhy v blízkosti frekventované ulice považují zástupci města za nereálné. „Zmíněné místo nemá potřebné parametry, aby tam mohla být váha umístěna a aby tam mohly být odbavovány nákladní automobily,“ vysvětlil místostarosta Uherského Hradiště Zdeněk Procházka, který má oblast dopravy na starosti. Zároveň dodal, že otázky ohledně přetíženosti silnice a ulice Sokolovské řeší město dlouhodobě. „V současnosti připravujeme rozsáhlý projekt na rekonstrukci silnice na ulici Sokolovská. Město není vlastníkem komunikace, ale vynakládá značné úsilí, aby vlastník komunikace, tedy Zlínský kraj, tuto rekonstrukci provedl,“ dodal místostarosta.
O stavbě mostů, které by propojily Jarošov a Mařatice se Starým Městem a odklonily by dopravu přes Uherské Hradiště, vedení města uvažuje, prozatím však jen na papíře. Budoucí most na Jaktářích figuruje v generelu dopravy Zlínského kraje a také v Zásadách územního rozvoje Zlínského kraje. „Pokud se týká mostu na okraji Jarošova, územní plán Uherského Hradiště zajišťuje pouze rezervu potřebného území. V územním plánu Starého Města jsou taktéž pozemky vedení silnice od tohoto mostu po most na Jaktářích ve výhledu pro tuto dopravní stavbu. V nadřazené územní dokumentaci Zlínského kraje i v generelu dopravy kraje však tyto stavby zahrnuty nejsou,“ doplnil místostarostu Procházku mluvčí hradišťské radnice Jan Pášma.