„Už připravujeme podpisovou akci a chceme o změnách jednat s vedením města. Nesouhlasíme se zjednosměrněním ulic, kdy nejenom že se nám doprava z bydliště zkomplikuje, ale také se objízdnou trasou rozhodně nepřispěje ke zlepšení životního prostředí,“ kroutil hlavou místní Vlastimil Sedláček.

Další z tamních obyvatel Roman Uhříček upozornil i na další aspekty dopravního omezení.

„Zkomplikují se i cesty dětí na jízdních kolech, které musí dodržovat pravidla silničního provozu stejně jako vozidla. Doufám, že zodpovědní lidé situaci přehodnotí a dají možnost občanům, aby se ke všemu ještě vyjádřili,“ poznamenal Roman Uhříček.

Ke změnám se město rozhodlo především kvůli zlegalizování parkovacích stání u krajnic tamních komunikací. Většina z nich totiž při zastavení neumožňuje průjezdnou šířku šesti metrů, kterou vyžaduje obousměrný provoz.

Popisná mapa ukazuje, kde všude v uherskobrodské lokalitě Na Dlouhých vzniknou jednosměrky. Zelená barva značí jednosměrný provoz, červená pak pruh pro parkovací stání. Světle modré ulice zůstávají obousměrné.

„V současnosti tak bude v ulicích namísto dvou jízdních pruhů pouze jeden společně s pásem vyhrazeným pro stání,“ upřesnil starosta Uherského Brodu Ferdinand Kubáník (KDU-ČSL). Rozporuplné reakce se přitom podle něj daly čekat.

„Máme ohlasy od lidí, kteří změnu vnímají negativně. To samé jsme ale zaváděli v minulosti na sídlišti Olšava, kde město také nejprve sklidilo kritiku, ale dnes jsou za to místní rádi,“ uklidňoval rozdmýchané emoce Ferdinand Kubáník.

Se novinkami v lokalitě Na Dlouhých však nesouhlasí ani někteří opoziční zastupitelé. Podle Ladislava Kryštofa (ČSSD) budou mít jednosměrky dva negativní dopady.

„Zaprvé budou muset místní objíždět uličky, takže se zhorší životní prostředí v celé oblasti. Navíc objízdné trasy přesunou zátěž dopravy do vybraných úseků, takže tam, kde projelo denně patnáct aut, zamíří dnes třikrát tolik,“ dodal Ladislav Kryštof.