A nejde jen o ledajakou zásilku. „Společnost TV produkt mě v dopise informuje, že jsem vyhrála 400 tisíc korun. Píšou mi v něm, že pokud se neozvu do 3. ledna 2003, pak na výhru nemám nárok. Zvažuji, zda na Českou poštu nepodám žalobu a nebudu peníze vymáhat,“ kroutí nechápavě hlavou nad dopisem TV produkt „šťastná“ výherkyně, která v těchto dnech obdržela omluvný dopis od zástupců České pošty.

Jako cenu útěchy získala i deset známek doručovacího úřadu. „Omlouváme se za to, že svou zásilku dostáváte do rukou s takovým zpožděním. Věřte, že nás to mrzí. Bohužel došlo k politováníhodné události, která nemá v historii České pošty obdoby. Došlo k ní vinou jednotlivce nebo jednotlivců,“ píše v omluvném dopise náměstek generálního ředitele České pošty Rastislav Horáček.

Stěžovatelka už v souvislosti s pozdním doručením zásilky kontaktovala jednu z uherskohradiš­ťských advokátek. „Zvažuji, zda Českou poštu nezažaluji kvůli zavinění ztráty výhry. Právnička Jitka Šťastná mi doporučila, abych ještě nějaký čas vyčkala, jestli se neozvou další poškození. Pokud se tak stane, vznesli bychom hromadnou žalobu. Zřejmě by to bylo nejvhodnější, abych sama nenesla náklady řízení,“ předpokládá Gajdošíková.

Podobnou zkušenost, i když s menšími následky, má i rodina Červinkových ze Starého Města. „Neteř nám před pěti lety psala z Francie, kde trávila léto. Na závěr podotkla, že doufá, že pohled dorazí do republiky dřív než ona. Po pěti letech to vyznělo docela vtipně,“ komentovala svou zkušenost Jitka Červinková.