Křížení silnice od Cetechovic s rychlostní silnicí vedoucí na Uherské Hradiště je totiž proslulé rychlostí, která tam u motocyklů i osobních aut často přesahuje dokonce dvoustovku. A právě to je podle policie problém.

„Když u stopky z vedlejší cesty zastaví kamion či nějaký starší typ vozu, než se znovu rozjede a překoná křižovatku, z hlavní ho někdo smete,“ vysvětlil vedoucí kroměřížského dopravního inspektorátu Milan Kalina.

Policisté proto podle něj už při osazování křižovatky značkami usilovali o to, aby řidiči dávali přednost bez povinnosti zastavit.
Spousta řidičů zbytečně riskuje

Před lety už tam přesně taková nehoda byla. Než se paní z vedlejší cesty rozjela, párkrát jí auto poskočilo a z hlavní do ní ve vysoké rychlosti najel motocyklista,“ připomíná Kalina.

Motorkáři se podle něj u Střílek objevují častěji než kde jinde, protože po rychlostní silnici míří do oblíbených buchlovských kopců.

Ovšem, bez ohledu na spory o značkách, někteří neopatrní motoristé tam při výjezdu z vedlejší silnice nezastavují, ba dokonce ani nezpomalují vůbec. Potvrzují to například zaměstnanci čerpací stanice Motrans Střílky, která stojí přímo u křižovatky.

„Denně odtud vidíme řidiče, kteří z vedlejší vjedou do křižovatky naprosto bez přibrždění. Proto si myslím, že by tam stopka měla zůstat. Přece jen je větším strašákem pro psychiku řidiče,“ míní tamní obsluha.

Právě nedání přednosti na střílecké křižovatce se skrývá i za zatím jediným letošním úmrtím na silnicích v regionu.

Řidič osobního auta vjel koncem května bez zastavení z vedlejší cesty přímo před motocykl na hlavní silnici: v autě zemřel mladý spolujezdec, oba jezdci z motorky utrpěli mnohačetné zlomeniny a další zranění.

Potvrdil se tak argument policie, že stopka stejně neplní svůj účel a přednost bez úplného zastavení by tak mohla snížit aspoň počet nehod způsobených pomalými rozjezdy.

„O tom, jaké značky se kam umístí, ale rozhoduje silniční správní úřad. Dopravní inspektorát pouze radí,“ podotkl dopravní inženýr kroměřížské policie Jan Brázdil.

Podle úředníků z odboru dopravy kroměřížské radnice ale stopky křižovatku ozdobily právě na popud kroměřížského dopravního inspektorátu.

„Vynutily si to tragické nehody, které tam byly velmi časté. Policisté navrhli umístit na místo značku Stop, dej přednost v jízdě, a tak tam je. Navíc jsou stopky doplněny z obou stran dalšími doplňkovými poutači, které řidiče upozorňují, že se blíží na kritické místo,“ říká vedoucí odboru dopravy Bohdan Procházka.

Právě těmto krokům přisuzuje zásluhy za to, že na místě dopravních nehod výrazně ubylo. „Pokud ale kroměřížská policie myslí, že by se tam lépe hodila přednost v jízdě, pak ať podá písemný návrh. Svolá se jednání, kterého se musí zúčastnit i krajský úřad a další subjekty. A tam se rozhodne,“ přislíbil Procházka.