Na jeho počest totiž Jarošovský pivovar spolu s Nadací Jana Antonína Bati uvařil dvanáctistupňový spodně kvašený ležák nazvaný Jan.
„Jedná se o typický český světlý ležák. Je uvařen tradičním postupem řemeslného pivovaru, a to pouze z kvalitních místních surovin. Hlavní kvašení probíhá v kvasném tanku a dokvašování v ležáckém tanku,“ přiblížil ředitel Jarošovského pivovaru Miroslav Harašta.
Pivo je oproti běžnému dvanáctistupňovému ležáku více chmelené, s plnou chutí a sladovou vůní.
„Má výraznou hořkost, která příjemně doznívá po napití,“ doplnil vrchní sládek Jan Vasil.
Pivo pojmenované po slavném uherskohradišťském rodákovi má i originální etiketu. Jde o výřez boty, respektive její vodorovný tvar.
Jedná se o unikát, podobná etiketa podle zakladatele Nadačního fondu Jana Antonína Bati Roberta Hájka jinde ve světě neexistuje.
Za originalitu svých etiket Jarošovský pivovar již v loňském roce získal mezinárodní ocenění.
„Náš pivovar získal dvě ceny za design v prestižních World Beer Awards. Vážíme si toho. Ocenění nám visí přímo v prodejně,“ dodal Miroslav Harašta.