„Jakmile se to zavedlo, novinku jsem uvítal a vlastně dodnes využívám parkování za korunu v případě, že si potřebuju ve městě jenom něco vyřídit. Omezení pouze na centrum města může fungovat, ale pouze tehdy, pokud budou městští policisté důsledně kontrolovat dodržení zaplacené půlhodiny,“ upozornil řidič Tomáš Valenta na možné komplikace nového ceníku schváleného radou města v polovině letošního listopadu.
Sám by přitom proti zneužívání opětovného vydávání lístků volil řešení v podobě povinných budíků, které by mohly usnadnit policistům kontroly stojících vozidel. Jednu z dalších možných variant navrhl i Jan Kolařík, který pro Uherské Hradiště vypracoval novou koncepci veřejné dopravy.
„Nejlepším opatřením je samozřejmě tisknout lístek pouze na SPZ vozidla. Tím by se předešlo opětovnému vydávání parkovacích lístků za jednu korunu pro jedno auto,“ reagoval na novinky v parkovacím řádu města Jan Kolařík.
Zavedené opatření však dle jeho slov částečně zapadá do koncepce, která by v konečném důsledku měla naučit místní jezdit více městskou hromadnou dopravou.

„Samozřejmě to musí jít ruku v ruce. Pokud se nezlepší dostupnost veřejné dopravy, pak mohou být omezení mířená na řidiče vnímána negativně. Z dlouhodobého hlediska mi to však dává smysl,“ vysvětlil Jan Kolařík.
Parkování na půl hodiny za jednu korunu tak zůstává pouze v první parkovací zóně města, což se vesměs týká historického centra města. Kdekoliv jinde si budou muset řidiči i za pár minut připlatit.
„Každý, kdo jezdí do města, zná situaci se zasekanými ulicemi. Zvláště pak ti, co v nich bydlí, si nemohou většinou ani zaparkovat auto před bytem či domem. Zrušení levného tarifu rozhodně v těchto oblastech vítám,“ sdělil smířlivějším tónem opoziční zastupitel Jan Zapletal (Nestraníci pro Hradiště).
Změna se tedy týká především druhé zóny, kde bude minimální poplatek za stání deset korun. Nejedná se však o jedinou chystanou novinku od roku 2020.
„Nově také nebudou mít řidiči s předplacenou kartou na odstavných parkovištích třetí zóny rezervováno místo. Často se totiž stávalo, že parkoviště bylo poloprázdné, ale na tabuli svítilo obsazeno, protože všechna volná místa byla rezervována pro předplatitele,“ objasnil místostarosta Uherského Hradišti Jaroslav Zatloukal (ODS). Parkování úplně zdarma na všech dostupných místech pak budou mít vozy poháněné pouze elektrickým pohonem.
„Policisté mě ujistili, že taková auta poznají, takže se jejich majitelé nemusí nikam registrovat. Navíc plánujeme výhledově první veřejnou dobíjecí stanici, která by měla vyrůst poblíž Komenského náměstí,“ dodal Jaroslav Zatloukal.
Kde lze stále parkovat za korunu?
Parkování za korunu na půl hodiny zůstává v první parkovací zóně, která zahrnuje především historické centrum Uherského Hradiště. Konkrétně jde o parkoviště okolo Mariánského náměstí, Masarykova náměstí, a Palackého náměstí. K první zóně navíc patří ulice Františkánská, Hradební, Nádražní a Protzkarova včetně parkoviště na Zelném trhu.