Jednou z takto zatížených ulic je i Žerotínova. Ta se nachází jen několik desítek metrů od centra slovácké metropole.

„Například auta, která se objevují u jedné z tamních firem, tam zásadně vyjíždějí ze svého parkoviště v protisměru. Všichni starousedlíci této části Hradiště přitom ctí značky a předepsaný směr jízdy dodržují,“ postěžovala si Marie Rajmicová, která v Žerotínově ulici bydlí. Poukázala rovněž na další nešvar. „Na zelené ploše naproti Galerie Slováckého muzea není parkoviště, a přesto tam řidiči najíždí přes obrubníky a parkují tam, jak se jim zachce,“ zlobí se.

Městská policie chce situaci prověřit. „V rámci denní služby tam naše hlídky chodí. Nicméně pokud se tam počet přestupků podle oznamovatelů zvyšuje, pak situaci určitě prověříme,“ slíbil zástupce velitele městské policie Vlastimil Pauřík.

Jak se vás dotýká zpoplatnění parkovacích míst v Uherském Hradišti? Zapojte se do diskuze pod článkem, vaše názory nás zajímají.

Zástupci města tvrdí, že problémy s parkováním vozidel v ulicích Žerotínova a Jiráskova řešil odbor dopravy již před rozvojem zpoplatněného parkování. „Konkrétně byl v dotčených ulicích zaveden jednosměrný provoz s jednostranným parkováním, aby byla zajištěna plynulá průjezdnost těchto ulic,“ říká místostarosta města Uherské Hradiště Květoslav Tichavský.

Dříve bylo parkování v obou směrech s omezeným obousměrným průjezdem vozidel jedním jízdním pruhem.

„To ukazuje, že nárůst parkujících vozidel v centru města a okolí není zapříčiněn pouze zdražením parkovného v centru města, ale jedná se o obecný jev daný rostoucím počtem vozidel na komunikacích, který konkrétně na ulici Žerotínova a ve Staré Tenici postupně narůstá bez zásadního vlivu rozvoje zpoplatněného parkování v centru,“ myslí si místostarosta.

Stávající situaci by mohla v budoucnu alespoň částečně řešit nová parkoviště. Jedno z nich by se mělo v budoucnu objevit například v ulici Na Stavidle u nádraží Českých drah. Zástupci města předpokládají, že by parkoviště na tomto místě mohlo stát v roce 2010. Další podobná plocha by zhruba v roce 2013 měla vzniknout v blízkosti ulice Dlouhá. V dlouhodobém výhledu město počítá také s výstavbou parkovacích domů na několika místech slovácké metropole.
Zvýšený počet parkujících aut mimo centrum města není jediným nešvarem souvisejícím se zdražením parkovného v centru. Někteří majitelé prodejen v Uherském Hradišti už se doslova obávají „zákazníků“, kteří si k nim chodí pro drobné do parkovacích automatů. „Denně mě se žádostí o směnu peněz osloví deset až dvacet řidičů. Mám občas pocit, že tady nejsem kvůli prodeji zboží, ale spíše jako měnička peněz,“ rozčiluje se jeden z obchodníků s lepidly ve Františkánské ulici.

Čtěte také:

Parkomaty v Hradišti už kasírují řidiče

Na bezplatné parkování zapomeňte