Bohoslužby v chrámu sv. Františka Xaverského a následného průvodu věřících centrem metropole Slovácka se totiž osobně účastnil apoštolský nuncius v ČR, tedy vatikánský vyslanec, arcibiskup Jude Thaddeus Okolo.
Procesí zhruba 300 lidí za doprovodu dechovky prošlo středem města s krátkými adoračními zastávkami u čtyř oltářů na Masarykově náměstí, Zelném trhu, Mariánském náměstí a u kostela Zvěstování Panny Marie vedle františkánského kláštera.

Papežův vyslanec arcibiskup Okolo Deníku prozradil, že přicestoval na pozvání uherskohradišťského děkana P. Josefa Říhy. Před bohoslužbou jej na radnici jej přivítali místostarosta Čestmír Bouda s místostarostkou Pavlínou Jagošovou a dalšími radními.
Slavnost Těla a krve Páně, lidově Boží tělo je svátek římskokatolické církve, kterým se zdůrazňuje reálná přítomnost Ježíše Krista jako Boha i jako člověka v eucharistii.
Slavení svátku může být provázeno procesím, při němž vyjde z kostela liturgický průvod v němž kněz nese Nejsvětější Svátost Oltářní (eucharistii), nad ním bývají nesena „nebesa“ v podobě baldachýnu. Průvod se zastavuje na čtyřech předem určených místech, kde jsou postaveny malé mobilní oltáře, u nichž se konají krátké pobožnosti - adorace. Historie slavení Božího těla sahá do 13. století.
Za první Československé republiky byla tradice těchto procesí živá a svátek Božího těla byl i státním svátkem. Tradice průvodů na veřejnosti byla potlačena po roce 1948 v celém tehdejším Československu v období tzv. reálného socialismu, kdy bylo zakázáno vycházet mimo kostel.
Po roce 1989 se tradice průvodů při Slavnosti Těla a krve Páně spontánně obnovila. Liturgické průvody věřících, kněží i spolků s nesením korouhví, figurín světců, Ježíška, Panny Marie a Ježíše se v současnosti pořádají nejen v Orientu, Římě a dalších italských městech, ale také v katolických zemích Německa, ve Španělsku, v Mexiku, Uruguayi a dokonce i v New Yorku.