„Kamiony sice z Otrokovic částečně odvedl na konci loňského roku vybudovaný obchvat, po letošním zavedení mýta se ale těžké nákladní vozy do centra vrátily,“ sdělila novinářům starostka Radoslava Matuszková.
Otrokovice protíná frekventovaná silnice první třídy, která spojuje Olomouc s Břeclaví. V budoucnu její roli převezme rychlostní komunikace R55, její součástí je rovněž první část obchvatu Otrokovic.
Výstavba asi tříkilometrového úseku trvala zhruba pět let, celkem si investice vyžádala 1,451 miliardy korun.
„Po zprovoznění obchvatu viditelně zmizela těžká vozidla z centra. Kvůli následnému zpoplatnění obchvatu formou mýtné brány se ale kamiony vrátily,“ konstatovala Matuszková.
Radnice požádala ministerstvo dopravy o schválení výjimky, odpověď byla zamítavá. „Usilujeme proto o schválení dopravního značení tak, aby vozidla nad dvanáct tun neprojížděla centrem města,“ dodala.