Organizátoři také vyhlásili pohár konstruktérů za nejprecizněji zpracovaný malotraktor, anticenu nazvali Nejlepší vlečka.

Pořadatelé z Bobeš Quad Teamu si pochvalovali účast premiérového osvětimanského setkání, jehož se zúčastnili příznivci traktorů z Buchlovic, Kyjova, Medlovic či Újezdce.

„A to se nám kvůli špatnému počasí na poslední chvíli omluvilo dalších šest jezdců z regionu, navíc naši slovenští přátelé nedorazili kvůli nehodě na dálnici. Pokud to jen trochu půjde, zopakujeme akci letos na podzim, nejpozději v příštím roce," nechal se slyšet hlavní organizátor Ondřej Šmukař.

Nejstarší stroj do Osvětiman přivezl Jan Dvořan z Buchlovic. Raritní multifunkční malotraktor roku výroby 1949 od pohledu nepatřil k favoritům, s překážkami na dráze si ale hravě poradil a do cíle dojel ve velmi solidním čase.

„Sestrojil ho můj dědeček a našel pro něj široké možnosti využití. V lese jako pohon cirkulárky, na poli zafungoval jako mlátička a ve vinohradě s přídavnou dvousetlitrovou nádrží stříkal hned několik řádků naráz," představil svého veterána Jan Dvořan.

Do pořádku jej musel dát velmi rychle – o závodech se dozvěděl až v pondělí.

„V devět ráno jsem se dal do oprav a ve dvě odpoledne už motor pěkně vrčel. Do pátku jsem vše dolaďoval. Nakonec jsem kolo za pravidelného chodu motoru obkroužil," řekl s pýchou v hlase. 

Z čeho byl sestrojen nejstarší účastník setkání z roku 1949?

Stabilní benzinový motor Slavia, čtyřstupňová převodovka Škoda Alfa, diferenciál Praga Piccolo, přední náprava z buchlovické kovárny pana Ryšky, chladič Škoda 706, kola z kunovického Letu.