František Srnec absolvoval tisíce hodin v kokpitech vojenských i civilních letounů, v nichž urazil desítky tisíc kilometrů. Během své kariéry v kunovické letecké továrně zvládl testovat celou řadu typů letadel, jako například větroně značky Blaník, letouny L 200 Morava, L 410 i Čmeláky. Byl součástí takzvaného „zvěřince“ zkušebních pilotů v Kunovicích ve složení Vlk, Svinka, Srnec. Spolu létali od roku 1963 čtrnáct let. S kolegou Sklenářem poprvé vzlétli s letounem L 610. Dvanáct let působil v Letu Kunovice jako šéfpilot .

Deníku před pár lety prozradil svůj nejsilnější letecký zážitek. Tím pro něj podle jeho slov bylo, když syna Miroslava pouštěl na první sólový let jako instruktor. Miroslav se po letech stal pilotem letecké společnosti Emirates v Dubai, konkrétně Boeingu 777, pro více než 450 cestujících, na což byl jeho otec náležitě pyšný.

Letní kurz. V poutním Velehradě se jej zúčastnilo 66 manželských párů, které zde obnovily při slavnostní bohoslužbě manželský slib.
Šedesát šest manželských párů z celé země obnovilo na Velehradě manželský slib

František před lety zavzpomínal také na svoji nejdelší leteckou cestu. Bylo to s letounem L 410 a šlo o přelet Atlantiku. Za kniplem letadla navštívil téměř všechny kontinenty. Atlantik s kunovickou Čtyřistadesítkou přeletěl celkem dvanáctkrát. Velkou radost udělal sobě i svým rodákům 16. srpna 1972 umístěním vyřazeného letounu MIG 19, jenž zdobí park jeho rodného Horního Němčí.

Štěstí provázelo Františka Srnce po celý jeho život. Se svojí ženou Marií prožil 56 let. Spolu vychovali syna Mirka a dceru Ivanu. Dnes na něj s láskou vzpomínají také vnoučata a pravnučka.