„Není to ideální, na opravované silnici musíme strávit nějaký čas navíc, ale nedá se nic dělat. Lepší komunikace chceme mít všichni," pokrčil rameny Marek Sláma z Uherského Brodu, který lokalitou často projíždí.

Za více než sto milionů korun v nejbližších měsících projdou modernizací téměř tři kilometry silnice II/495.

„Úsek je zařazen do stavu provozní způsobilosti čtyři – tedy nevyhovující. Dalšími důvody jsou odstranění nevyhovujícího šířkového a místy i směrového uspořádání silnice, sjednocení povrchu vozovky, odvodnění komunikace či stavební úpravy propustku," vyjmenoval nejzásadnější úpravy za Ředitelství silnic Zlínského kraje Bronislav Malý.

Stavební práce stejně jako při předchozí etapě vydaly několik historických nálezů.

„Odkryli jsme část neolitického sídliště, konkrétně jde o kulturu s lineární keramikou. Minule jsme na čtyřech stech metrech našli asi sedmdesát archeologických objektů, teď jich máme zatím pět. Jedná se spíš už o toho sídliště. Nalezli jsme hodně kamenných štípaných industrií i velké množství keramiky," prozradil Tomáš Chrástek ze Slováckého muzea v Uherském Hradišti.

Daleko menší nadšení je patrné v obcích, kterými prochází objízdná trasa pro vozidla nad 3,5 tuny. Ta totiž opravovaným úsekem projíždět nesmí.

„Máme z toho samozřejmě obavy. Bojíme se, co náklaďáky udělají s naší silnicí, která je zatím dobrá. Navíc se u nás zrovna opravuje most, což brzdí dopravu, takže budou nejspíš stát přímo v obci a složitě se vyhýbat," poznamenal místostarosta Boršic u Blatnice Libor Zlomek.

Ostrožské Lhoty se stavební práce bezprostředně týkají, a nejspíš i proto je pohled na věc odlišný.

„Opravu komunikace vítám. Samozřejmě je to za cenu nějakých omezení, ale ta jsou pouze minimální. Nějaká ta chvilka na semaforech se snad dá vydržet. Silnice měla doposud nepříjemné ostré zatáčky, nepřehledné úseky a navíc nebyla moc široká. Sám jsem tam měl jednu nepříjemnou zkušenost s rychle jedoucím kamionem, který byl téměř v protisměru," zavzpomínal starosta Ostrožské Lhoty Antonín Jelének.

Jen částečně se objízdná trasa dotkne Slavkova. „Pokud nákladní auta přece jen do naší obce zamíří, bude to především přes hlavní křižovatku, která je na okraji obce," vyjádřil se starosta Libor Švardala.

Práce potrvají až do 30. listopadu 2016, investice dosáhnou částky 101,612 milionu korun. Silnice je částečně uzavřená, dopravu do 3,5 tuny řídí světelné signalizační zařízení. Pro nákladní vozidla nad 3,5 tuny je objízdná trasa vedená po okolních silnicích I. a II. třídy.

Související Podél silnice zmizely keře. Je to ovšem příprava stavby