Po pár ujetých kilometrech přestalo opakovaně fungovat. Přesto musel za práci zaplatit.

„Vůz mi přestal z ničeho nic startovat. Proto jsem vyhledal nejbližší servis v Bojkovicích. Překvapilo mě velice ochotné jednání a rychlá oprava,“ vzpomněl začátek svých problémů Gardelka.

Po několika kilometrech však znovu nemohl nastartovat. Okamžitě jel opravu do servisu reklamoval. „Spolumajitelka opravny mi tvrdila, že se musí jednat o jinou závadu, a požadovala za opravu další platbu,“ pokračoval Bojkovjan.

Práce už tak rychlá nebyla. Vůz přesto opravili. Než stačil dojet do zaměstnání, auto se opět pokazilo. „To už jsem nevydržel a svěřil auto jednomu brodskému servisu. Tam mi potvrdili, že se na porouchaný startér ani nešáhlo,“ dodal Gardelka.

Přišel tedy do opravny a chtěl vrátit peníze. „Spolumajitelka mi stroze řekla, že za práci odpovídá mechanik a ona s tím nemá nic společného. Zaplatil jsem tak jen za stání v servisu,“ uzavřel muž.

Verzi Bojkovjana ale spolumajitelka opravny Ladislava Šopíková odmítá. Řadu fakt podle ní překroutil. „Auto nám na dvoře skutečně bez problému startovalo. Musela to být náhoda, že se porouchalo. Kdybychom s tím nic nedělali, neodjel by ani ze dvora,“ upozornila spolumajitelka.

Oprava byla podle ní velice komplikovaná. V autě byl zřejmě podomácku dělaný imobilizér, který musel mechanik složitě odpojovat. „Já zase tak dobrého elektrikáře nemám. Před druhou opravou jsem proto pana Gardelku raději odkazovala na jiný servis,“ doplnila Šopíková. V jiné opravně se ale prý Bojkovjanovi nemohli věnovat hned, a proto trval na opakované opravě v místě bydliště.

Za tu už podle spolumajitelky v rámci reklamace nic neplatil. Ani po druhé poruše prý vrácení peněz nepožadoval. „Nikdy po mně peníze zpátky nechtěl. Kdyby řekl, ať mu tu pětistovku vrátím, tak mu ji bez problému dám. Kvůli takové částce bych si nedělala problémy,“ vyvracela tvrzení muže Šopíková.
Dokázat, že auto mechanik opakovaně nespravil, by bylo podle mluvčí Sdružení obrany spotřebitelů Ivany Pickové obtížné. Museli by to potvrdit v opravně, které Bojkovjan následně vůz svěřil. „Je otázkou, jestli by mu takové potvrzení dali. Pokud ne, mohl by ještě někdo z obviněné opravny prásknout, že mu s autem nic nedělali,“ uvedla mluvčí s tím, že by si soudce vyžádal i odborný posudek.

Podle ní se takovéto spory řeší mimosoudně. Podnikatelé raději vrátí peníze či zaplatí nízké odškodné, než aby je někdo „tahal“ po soudech. „Ze začátku jsme se báli, že na dohodu málokterý podnik či obchod přistoupí. Je ale minimum těch, kteří dohodu odmítnou,“ potvrdila Picková.