Prozatím se však na první pohled neděje nic a realizace stavby pomalu, ale jistě nabírá zpoždění.

„Stavební práce na přibližně jeden a půl kilometru dlouhém úseku spočívají ve výměně konstrukčních vrstev komunikace včetně jejího odvodnění. Dále budou provedeny například nové zastávkové pruhy linkové osobní dopravy nebo opěrné zdi u řeky Olšavy,“ přiblížil mluvčí Krajského úřadu Zlínského kraje Patrik Kamas. Dodal, že v současnosti se provádí geodetické vytyčení stavby v terénu.

Z pohledu místní samosprávy se jedná o relativně rozsáhlý projekt. „Spolupracujeme na něm především s Krajským úřadem Zlínského kraje. Celkem bude profinancováno přibližně čtyřicet milionů korun,“ nastínil starosta Pitína Martin Zálešák.

Upřesnil, že téměř devadesát procent nákladů bylo možné pokrýt ze strukturálních fondů Evropské unie. Zbývající peníze šly z rozpočtu obce a krajského úřadu. „Rekonstrukci železničního přejezdu uhradí kompletně Správa železniční dopravní cesty,“ doplnil starosta.

Zálešák také přiznal, že projekt nabírá malé zpoždění, které je způsobeno drobnými úpravami v dokumentaci. Podle něj se však nejedná o nic zásadního a zahájení prací by se nemělo zdržet o víc než deset dnů.

Rekonstrukce průtahu Pitínem si ale vyžádá i značná omezení. Kvůli nim budou mít do obce povolený vjezd pouze vozidla místních obyvatel, linkové autobusy, vozidla dopravní obsluhy a záchranářů.

„Podle mých informací by tudy měly autobusy bez problémů projet a dopravní obslužnost by neměla být ohrožena,“ informoval vedoucí uherskobrodské divize osobní dopravy ČSAD Uherské Hradiště Milan Doruška. Ostatní řidiči pak budou muset se svými vozy zamířit na oficiální objízdnou trasu vedenou z Bojkovic na Rudimov a odtamtud dále na Slavičín.

Místní vnímají omezení spojená s rekonstrukcí vesměs pozitivně. „Jak jinak to udělat? Bez omezení by to v takovém rozsahu šlo provést asi jen těžko. Ale určitě takovou opravu vítám,“ podotkla Marie Navrátilová z Pitína. Podle jejího názoru je o plánované akci informována dobře.