Řidičům se ale nezdá, že by byl několikasetmetrový úsek v tak hrozném stavu. Značka tak považují spíše za zbytečné zdržení.

„Jezdím Ostrohem každý týden a nevím, že by silnice nějak drncala, nebo se jezdilo v hlubokých kolejích. Mnohde jsou cesty daleko horší a žádná třicítka tam není,“ pozastavil se nad omezením Martin Mišík z Uherského Hradiště.

Ostrožský starosta Vlastimil Vaněk ale jeho tvrzení rezolutně odmítá. Komunikace podle něj v havarijním stavu rozhodně je.

„Ze silnice neodtéká voda a jsou tam opravdu velké nerovnosti. Při sebemenším deštíku je tak přilehlý chodník nepoužitelný, aniž by byl člověk postříkaný od hlavy až k patě,“ upozornil starosta.

Situace se podle něj ještě více zhoršuje od uzavření Moravského Písku. Zejména nárůst kamionové dopravy se ve spojení s vyjetými kolejemi dotýká celé zástavby kolem silnice.

To potvrzuje i ředitel zlínské správy Ředitelství silnic a dálnic Karel Chudárek. „Koleje tam vyjeté skutečně jsou. Na omezení rychlosti se dohodly všechny zainteresované strany. Do plynulosti provozu je to podle mého zásah minimální,“ zmínil ředitel.

Spíše než kroutit nad značkami hlavou, by podle něj měli řidiči příkaz dodržovat. „Kdyby všichni jezdili padesátkou, možná by tam omezení ani nemuselo být. Je ale obrovský rozdíl mezi rychlostmi padesát a šedesát kilometrů v hodině,“ dodal Chudárek.

Dopravní omezení zůstane v úseku zřejmě až do plánované generální rekonstrukce ostrožské silnice. Ta by mohla podle ředitele začít možná už na podzim po otevření Moravského Písku. Spíše ale přijde na řadu až začátkem příštího roku.

„Teď na jaře budeme stav ostrožské silnice ještě kontrolovat. I přesto, že tam vede objížďka, není vyloučené, že provizorně opravíme alespoň ta nejhorší místa,“ prozradil Chudárek.