Vše začalo 4. července a v polovině prosince je hotovo. Řeč je o okružní křižovatce na náměstí Svobody v Uherském Brodě. Doprava na jedné z nejdůležitějších křižovatek města Komenského směrem na Prakšice byla zcela odkloněná celý říjen. Nakonec se uzavírka prodloužila kvůli problémům ještě o dalších čtrnáct dnů v listopadu. Křížení je už ale průjezdné od 16. listopadu.

„I když auta projížděla přes staveniště," upozornil starosta Uherského Brodu Patrik Kunčar. Ve středu 13. prosince vedení města symbolicky kruhový objezd otevře. 

Broďané si během opravy stěžovali hned na několik věcí – kácení stromů, neprůchodnost, ale třeba i zdánlivé protahování stavby. Ta však skončí podle harmonogramu, dílčí práce podle plánu sice úplně nešly, s tím ale město podle slov starosty nemohlo nic dělat.

„Snažili jsme se některé věci dělat s předstihem, ale vždy se to nepodařilo. Obrovský problém byl například s přeložkou vody, kdy měli dělníci vše vyvložkované, ale chyběl jim materiál, který nebyl v celé republice," popsal jednu z těžkostí Patrik Kunčar s tím, že jich ale bylo daleko více. Dodal, že ho velmi mrzelo, že je křižovatka uzavřená i pro pěší, cesta je totiž hodně frekventovaná.

"Je to páteřní trasa, lidé tudy chodí například na hřbitov. Připadalo mi nelogické, že tam jsou jámy metr od cesty, chodník je k nim dotažený a k projítí chybí dodláždit pár metrů," přiznal starosta Uherského Brodu. Stavbu protahovaly i přeložky kabelů, jednalo se jak o vodovod, plyn, tak například telekomunikační kabel, jehož přemístění stálo 1,5 milionu korun.

Obyvatelé města si stěžovali například také na zeleň.

"Postupně tu asi vysadí novou, ale pokáceli staré stromy, je jich škoda. Doufám, že skutečně promysleli, jestli to bylo potřeba," posteskla si Marie Klementová. Starosta města ale uvedl, že zeleň se snaží radnice řešit citlivě a řeší ji s odborníky.

"Byli jsme s Ředitelstvím silnic Zlínského kraje trochu ve sporu, protože chtělo silnici rozšířit kvůli kamionům, nejen proto musely některé stromy ustoupit," sdělil Patrik Kunčar s tím, že i ŘSZK má pro stavbu svá kritéria.

Pět stromů, čtyřicet až padesát let starých lip, které pokáceli, nahradili už nové. Jiní jsou ale s řešením spokojení.

Antonín Polášek, který od osmdesátých let jezdí s autoškolou po celém městě, vidí kruhový objezd jako jednoznačně nejlepší nápad.

“Pro studenty to byla jedna z nejtěžších křižovatek v Brodě. Teď se tam doprava zjednoduší,” nechal se slyšet instruktor autoškoly Apollo. 

Samotná křižovatka, ale není jediná věc, která je na místě nová. Město muselo upravit i okolí a směrem na sever a východ "šli až 100 metrů od křižovatky. Vznikly tam nové chodníky, nasvětlení a nové přechody pro chodce.

Okružní křižovatka stála necelých 11 milionů korun, Uherský Brod z toho platil 5,8 milionu, zbytek doplatilo ŘSZK.