Ten Slováckému deníku prozradil, proč je v našem regionu stále častěji vidět.

Byl jste už někdy na tradiční moravské zabijačce?

Musím se přiznat, že jsem jich už pár navštívil. Nicméně jsem vždycky přišel pozdě. Na Slováckou jaternici jsem se chtěl vždycky podívat. Mám totiž v regionu předky. Maminka pochází z Bystřice pod Hostýnem. Navíc jsem se v poslední době soustředil na lokální gastronomické speciality, protože to jsou ty věci, které by nás mohly zviditelnit ve světě. Nemá smysl propagovat věci, které už někde jinde mají. Například opravený kostel nebo pěkné náměstí. To mají stejně u nás jako třeba v Rakousku. Ale naše české a moravské věci, ty které jsou pro nás unikátní, ty je potřeba propagovat.

Mimochodem to souvisí i s národní hrdostí. Když budeme moct být hrdí a pyšní, že máme dobré a kvalitní věci, a dozví se o tom ve světě, je to důležité nejen pro ten svět, ale pro nás pro všechny. Národní uvědomění má ještě jeden aspekt. Lidé potom více táhnou za jeden provaz a nemyslí jen na sebe. To, že je tady ta jaternica a ty týmy se snaží z těch unikátních místních věcí ještě lepší věci, to si myslím, že je výborná věc. Domlouváme se na tom s dalšími lidmi, že bych pomohl s propagací regionu, abychom tyto věci zviditelnili. Podstata této akce je zcela zřejmá a je to skvělá myšlenka, kterou je třeba podpořit.

Jste v našem regionu letos už poněkolikáté, souvisí to zřejmě také s vaším původem, že?

Já vždycky říkám, že jsem taková hříčka přírody. Mám šikmé oči a cizí jméno, ale původem i srdcem jsem Moravák. Jinak na Slovácko jezdím asi od svých šesti let na velkou část prázdnin. Rozdíl je jen v tom, že teď jsem mediálně známý. Někteří lidé mi říkají, že jsem zde dříve nebyl tak často vidět, ale to není pravda. Vždy jim oponuju, jestli to není spíš tím, že si mě nevšimli, protože jsem nebyl známý z televize.

Je tedy ještě nějaký jiný důvod?

Druhá příčina je asi ta, že my cestovní kanceláře, které se zabýváme dovozem zahraničních turistů do ČR, se potýkáme s obrovským problémem. Z těch více než šesti milionů turistů, kteří k nám přijíždějí, navštíví šedesát pět procent jen Prahu. Ten poměr se navíc pro regiony zhoršuje, dříve to bylo jen padesát sedm procent. Navíc Prahu už většina turistů zná a my bychom jim potřebovali nabídnout něco dalšího. Ztrácíme dynamiku a ubývá turistů z Velké Británie nebo Itálie. Proč? Oni by rádi navštívili Prahu plus region, ale on nic nenabízí. Pořád dokola propaguje náměstí, kostel, ale to má právě i v tom Rakousku. Navíc je tam hezké i všechno okolo a navíc se i lidi slušně chovají. Právě proto se já zajímám o ty regiony a kde jinde bych měl začít než ve Zlínském kraji, ke kterému mám nejblíž. Navíc ani sami Češi o mnoha akcích vůbec neví. Zlínský kraj je na chvostu návštěvnosti českých turistů. Proto se dívám na lokální folklorní akce. Jsem teď v Březové, jedu na dožínky do Starého Hrozenkova a byl jsem třeba na jízdě králů ve Vlčnově. V rámci svého mediálního prostoru se tak snažím do kraje přilákat turisty.

Jaké je podle vás největší lákadlo našeho regionu?

Určitě gastronomie. Tu využívají i nejvyspělejší turistické destinace jako Španělsko nebo Itálie. Jídlo totiž zajímá každého, je to potřeba, kterou musíme všichni vyplnit. Tyto státy už před lety zpropagovaly regionální potraviny. Proč jídlo a pití? Protože nemá sezonnost. I když je špatné počasí, lidé musí jíst a pít. Navíc to v těch regionech už existuje. Je potřeba to jen správně uchopit a dostat regionální speciality do místních hospod a restaurací.