Zlínská správa Ředitelství silnic a dálnic ČR však na opravu staroměstského obchvatu zatím nemá finanční prostředky.

„Dostáváme peníze ve vlnách. Na bodové závady, kterou je i ta ve Starém Městě, jsme však od Státního fondu dopravní infrastruktury prostředky zatím nedostali,“ vysvětlil současný stav ředitel zlínské správy Ředitelství silnic a dálnic ČR Karel Chudárek, který podle svých slov doufá, že potřebné peníze získá do začátku letních prázdnin.

Vloni na obchvatu zemřel člověk

Zájem na rekonstrukci nebezpečného obchvatu, pocházejícího z roku 1997, mají především sami Staroměšťané. V ulici Tovární, která je spojnicí silnice na Brno a Otrokovice, se totiž jenom v září 2007 staly právě za deště dvě vážné nehody nákladních automobilů.

Po srážce s kamionem tam 27. září navíc zemřel člověk v osobním automobilu. Zástupci radnice kvůli nešťastným událostem iniciovali měření kluzných vlastností místa nehod. Expertiza potvrdila, že mokrý asfalt skutečně klouže mnohem více než standardně. „Máme maximální zájem na opravě silnice. Zatím je tam alespoň snížená rychlost ze sedmdesáti na padesát kilometrů v hodině. Protože však padesátku mnoho řidičů nedodržuje, městská policie tam začíná měřit,“ doplnil staroměstský starosta Josef Bazala.

Staroměstská tragédie: mrtvý spolujezdec

Omezení rychlosti v nebezpečném úseku se však mnoha řidičům příliš nezamlouvá. „Jezdím tímto úsekem nákladním autem pravidelně třikrát týdně a myslím si, že za sucha je omezení v těchto místech úplně zbytečné a kontraproduktivní. Svůj význam by mělo v případě, že by platilo pouze za deště,“ poznamenal hradčovický řidič nákladního vozu Josef Světinský.

Pavel Bohun