Do kokpitu nového stroje s číslem S/N 0003 se posadili zkušební piloti Josef Charvát a Pavel Křižka. Dvacetiminutový zkušební let prověřil hned několik ukazatelů. „Během zkušebního letu, který se uskutečnil v okruhu letiště Kunovice, byly prověřeny základní letové charakteristiky letounu. Součástí letu bylo také prověření funkčnosti důležitých systémů a jeho reakcí na ovládací a řídící prvky. Celý let přitom proběhl bezproblémově a veškeré systémy fungovaly dle očekávání," popsal významnou událost Martin Růžička ze společnosti Evektor.

Druhý letový prototyp EV-55 se nyní připojí k certifikačním zkouškám, které Evektor realizuje dle předpisů EASA CS-23 v kategorii Normal. Je určen pro certifikační zkoušky systémů, letových výkonů a vlastností. Jeho předchůdci – první prototyp EV-55, S/N 0001, dosud odlétal 370 hodin. V jeho případě je aktuálně dokončována pozemní kalibrace pro letová pevnostní měření. Následující druhý prototyp EV-55, S/N 0002 byl zase použit pro pozemní pevnostní zkoušky.

Nový stroj EV-55 Outback je víceúčelovým, dvoumotorovým, turbovrtulovým letounem, určeným pro přepravu devíti pasažérů, případně nákladu. Jeho vysoká provozní produktivita a univerzálnost je daná především cestovní rychlostí až 220 kts, prostornou kabinou, stejně jako možností vzletů z krátkých ploch i letišť ve vysokých nadmořských výškách. Společně s nízkými provozními náklady je tak stroj EV-55 Outback podle slov svého výrobce ideálním letounem pro regionální přepravu.