Novinkou bude ale například zavedení nových spěšných vlaků z Jeseníku do Zlína a ze Zlína do Olomouce, v Otrokovicích pak bude znovu zastavovat mezinárodní rychlík Chopin.

„Co se týče Zlínského kraje, zůstává zachován stávající rozsah regionální dopravy, tedy osobních a spěšných vlaků, což činí zhruba 3,5 milionu vlakových kilometrů za rok,“ informovala regionální mluvčí Českých drah (ČD) Kateřina Šubová.

Ujistila tak, že od příštího měsíce nedojde k žádnému razantnímu rušení spojů. „Spíše můžeme hovořit o minutových posunech vlaků, maximálně o drobných omezeních o víkendech a svátcích,“ konstatovala mluvčí.

Několik zajímavých novinek však cestující z regionu v nových jízdních řádech přece jen najdou.

„Zavádíme nový spěšný vlak z Jeseníku do Zlína. Ten bude z lázeňského města na severní Moravě vyjíždět ve 4.53 hodin, ve Zlíně bude v 8.44 hodin. V 9.20 hodin pak bude ze Zlína nově odjíždět i spěšný vlak do Olomouce,“ vyjmenovala některé změny Šubová.

Podle Marka Dvouletého ze Zlína je to krok správným směrem. „Spoj mezi Jeseníkem a Zlínem potěší určitě rekreační lyžaře, mezi které také patřím. Také přímé spojení sousedících krajských měst má svůj smysl,“ zauvažoval Dvouletý.

Další změnou, se kterou ČD na základě žádosti Zlínského kraje přicházejí, bude opětovné zastavování nočního rychlíku Chopin, spojujícího Vídeň s Varšavou, ve stanici Otrokovice.

„Nové přímé osobní vlaky pak nasadíme i na trasu z Kroměříže do Vizovic nebo z Vizovic do Otrokovic,“ doplnila Šubová.

S mírnými změnami z důvodu zlepšení přestupních vazeb přicházejí ČD také v úsecích KroměřížKojetín, Hranice na MoravěVsetín nebo Valašské MeziříčíRožnov pod Radhoštěm.

„Kvůli velmi nízké frekvenci cestujících zrušíme pouze jeden pár dopoledních osobních vlaků na trati Hranice na MoravěVsetín a zpět s tím, že cestující mohou jako náhradu využít rychlíku objednaného ministerstvem dopravy,“ sdělila jednatelka organizace Koordinátor veřejné dopravy (KOVED) zřizované Zlínským krajem Věra Fuksová.

Lidé využívající služeb největšího českého železničního dopravce však musejí od 11. prosince počítat také s nárůstem ceny jízdenek.

„Důvodem je plošné zvýšení DPH. Celkově podraží jízdenky průměrně o pět procent. Finanční prostředky vybrané navíc České dráhy v plné výši odevzdají státu,“ objasnila Šubová.

Příspěvek na provoz regionální drážní dopravy činí významnou položku krajského rozpočtu. K Českým drahám poputuje z kraje na pokrytí ztráty ze zajištění dopravní obslužnosti v příštím roce více než 348 milionů korun. To je o 3,9 procenta více než letos.

„Tato částka přitom zahrnuje i dotaci ze státního rozpočtu ve výši 90,88 milionu korun, která se ale meziročně nezvýšila,“ uzavřela Fuksová.