Informovala o tom radní Zlínského kraje pro zdravotnictví Hana Příleská. „Zubní pohotovost zřizovat nebudeme. Tato služba funguje o víkendech v dopoledních a částečně v odpoledních hodinách. Pacientům je navíc denně do dvaadvaceti hodin k dispozici lékařská služba první pomoci,“ vysvětlila Příleská.

Její vyjádření je ale v ostrém kontrastu s výroky jejího předchůdce Bronislava Fuksy. „Projednáme možnosti, jak tuto službu lidem zajistit. Ve hře jsou dvě varianty. První z nich jsou lékaři na telefonu, kteří by se v držení nočních pohotovostí střídali. Jako druhá varianta se nabízí zřízení speciálního pracoviště,“ sliboval Fuksa.

Jeho záměr podporovali i někteří regionální politici a senátoři. „S paní Příleskou tento problém ještě projednám a pokusíme se najít řešení. Pohotovostní stomatologickou službu by měly mít všechny kraje,“ podotkl poslanec Parlamentu ČR a zastupitel Uherského Hradiště Antonín Seďa. Za pravdu mu dávají i oslovení lékaři. Se zajištěním pohotovosti souhlasí například zubař Bassam Rabah z Bojkovic. „Jsme tady pro pacienty, takže já bych se do případné pohotovosti určitě zapojil,“ míní Rabah.

Předseda oblastní České stomatologické komory Uherské Hradiště Bedřich Fridrich ale případné zřízení pohotovostí vnímá jako značně neekonomické. „Za posledních několik let jsem se nesetkal s případem, že by pacient hledal pomoc specialisty v pozdních nočních hodinách. Podle mých informací nejsou příliš využívány ani víkendové pohotovosti. Jako smysluplné bych spíše viděl, kdyby se pacienti domlouvali přímo se svými stomatology, zda se na ně v případě komplikací mohou obrátit,“ navrhuje Fridrich.

Pacienti ale neskrývají z postoje krajské zdravotní radní své zklamání. „Ještě nedávno bylo možné v případě nouze navštívit pohotovost v Kyjově. Ale i tam tuto službu zrušili,“ zlobí se Jan Šrámek z Uherského Hradiště, který má s marným hledáním zubní pohotovosti nepříjemnou zkušenost. „Před půl rokem jsem krvácel z dásně po vytrženém zubu a sháněl jsem pomoc v Uherském Hradišti i ve Zlíně. V krajské nemocnici se nade mnou nakonec smilovala lékařka z oddělení ORL a krvácení po složitém zákroku zastavila. Věřím, že tak špatnou zkušenost se sháněním pomoci nemám jen já sám,“ popisuje nezáviděníhodný zážitek Jan Šrámek, který by byl pro obnovení pohotovosti.

Čtěte více: vpravo nahoře Související články