Už nyní však existují signály, které naznačují, že by se mohlo blýskat na lepší časy i co se týká inkriminované silnice. Pracovníci Krajského úřadu ve Zlíně a Ředitelství silnic Zlínského kraje v současné době totiž zpracovávají plán, který má za cíl využít evropské peníze právě na opravu silnic.

„V loňském roce jsme si nechali zpracovat plán páteřních komunikací, který naznačuje, jak využít finanční dotace z Evropské unie na investice do silnic druhé a třetí třídy. Střednědobý a dlouhodobý plán právě teď zpracovávají odborníci na Ředitelství silnic Zlínského kraje. Zdálo by se, že evropských peněz je dostatek, ale stačí, aby na vybrané komunikaci bylo třeba opravit most a potřebná investice se může zvednout klidně o sto milionů,“ uvedla k záměrům krajského úřadu Emilia Slavíková, vedoucí odboru dopravy.

Správce krajských silnic ve svých dlouhodobějších plánech pamatuje na silniční tah Uherský Brod, Nivnice, Dolní Němčí. „Právě tento úsek je mezi vybranými silnicemi, které chceme za peníze, které přijdou z Evropské unie, opravit,“ uvedl Bronislav Malý, vedoucí pracovník Ředitelství silnic Zlínského kraje.

Oprava vozovky směrem na Dolní Němčí za osmdesát milionů korun je naplánovaná na rok 2009. Dělníci se pak v časovém horizontu maximálně dvou let pustí i do práce na spojnici s Uherským Brodem. „Především tam opravíme živičné povrchy, ale plánujeme i narovnání dvou ostrých zatáček. Termín prací záleží také na tom, kdy se nám podaří vykoupit potřebné pozemky,“ doplnil Malý.

Silnice nutně potřebuje zásadní stavební úpravy také podle mínění Josefa Hniličky, šéfa uherskohradišťského dopravního inspektorátu. „Cesta skutečně není ideální a zatáčky u bývalého lihovaru jsou místem dopravních nehod, ale větší nehodovost ani následky jsme tam podle našich statistik nezaznamenali. Tuto komunikaci považuji za důležitou spojnici pro celý mikroregion. Proto by bezpečnosti prospělo odstranění zmiňovaných zatáček,“ poznamenal Hnilička.