Při opravě však křižovatku znatelně zúžili a postavili v takovém úhlu, že spíš řidič trefí auto v protisměru, než že správně odbočí. Největší problém mají podle mě kamiony, které při odbočování musí najíždět na trávu, což je tam krásně vidět," postěžoval si Petr Křapa z Uherského Ostrohu.

Jeho slova potvrzují i kamioňáci. „Ta křižovatka je špatně řešená. Řidiči kamionů musí najet hodně do protisměru, aby se vůbec v křižovatce vytočili a mohli odbočit ve směru od Ostrohu do Hluku. Dříve tomu tak ale nebývalo, tyto problémy mají naši řidiči až nyní po rekonstrukci silnice," sdělil své postřehy David Bachan, majitel nákladní autodopravy z Hluku.

Zlepšení se však nedočkají. Podle představitelů institucí, jež za novou podobou křižovatky stojí, je totiž prý vše v pořádku. „Řidiči byli zvyklí původní křižovatku projíždět s vysokým komfortem. I teď ji lze projet bez problémů, což bylo ověřeno v počítačovém programu Autoturm," sdělila Nina Ledvinová, tisková mluvčí Ředitelství silnic a dálnic ČR.

Na zmíněné komunikaci do Hluku je podle ní nízká intenzita dopravy. Ve špičce tudy projede zhruba jedno těžké nákladní auto za osm minut, takže pravděpodobnost setkání dvou nákladních vozidel v protisměru při odbočování je prý jen velmi malá. „Problém může nastat především tehdy, pokud řidič odbočující ve směru od Hluku vlevo na Ostroh nerespektuje vodorovné dopravní značky a přesahuje do protisměru. V tom případě větší auto odbočující opačným směrem opravdu může být nuceno vjet až na krajnici," dodala Nina Ledvinová.

Křižovatka byla opravena během rozsáhlé rekonstrukce silnice I/55 od Kunovic po hranice okresu Hodonín, která se uskutečnila mezi zářím 2009 a říjnem 2012. Celkové stavební náklady činily asi 370 milionů korun.

Původní rozměry křižovatky byly podle mluvčí ŘSD upraveny na základě připomínek Policie ČR. Na základě všech potřebných norem byla vypracována její nová podoba, na kterou Krajský úřad Zlínského kraje vydal řádné stavební povolení. Poté byla křižovatka po projednání s policií osazena odpovídajícími dopravními značkami.

Řidiči, kteří žili v naději, že by se společně s chystanou opravou silnice z Uherského Ostrohu do Hluku, která začne letos v červenci, mohly uskutečnit i dodatečné úpravy křižovatky, mají smůlu. „Rozšíření křižovatky není součástí naší stavby, my budeme upravovat pouze samotnou vedlejší silnici II/495," prohlásil Radek Berecka, náměstek Ředitelství silnic Zlínského kraje.