Teď už si dává při pohybu po nebezpečném přemostění pozor dvojnásob. A stejně jako velká řada Hradišťanů, i Staroměšťané netrpělivě čekají, až most obě města společnými silami opraví. „Spadl jsem tam kvůli uvolněným dřevěným deskám a prohloubeninám. Několik prken se mírně zvedlo hned, jak jsem najel na můstek. Jedno z nich mě ale v jednu chvíli vykolejilo z trasy víc, než jsem čekal, lekl jsem se a upadl. Jezdím tudy prakticky denně, proto bych uvítal, aby lávka byla opravená co nejdříve," poznamenal mladík.

Pouhá obměna dřevěných desek prý nestačí

Zástupci radnice v Uherském Hradišti, která má lávku ve správě, se shodli, že oprava spojnice je nezbytná. Před nedávnem nechali zpevnit její dřevěný povrch a největší prohlubně zakryli kovovými deskami. Řemeslníci také důsledně utáhli šrouby zpevňující dřevěnou dlážku na konstrukci mostu. Úředníci se ale shodují, že taková oprava nestačí. Odborníci jim doporučili čtyři varianty opravy mostu. „Jako nejvhodnější se nám zdá varianta kovové konstrukce, na které by místo stávajících dřevěných desek byl položen betonový povrch. Ten by měl vydržet zhruba padesát let. Prozatím nemáme vypracovaný projekt na tuto stavbu, ale předběžně odhadujeme její cenu na jeden a půl milionu korun," vysvětlil místostarosta Uherského Hradiště Zdeněk Procházka. Na špatném stavu spojnice se nepodepsal jen hustý provoz, ale také její stáří. Vznik lávky se totiž datuje k roku 1993.

Starosta počítá s betonovou lávkou

Opravy se ve stejné době, kdy se bude rekonstruovat lávka přes Moravu, dočká i nedaleký mostek přes staroměstský Baťův kanál. Starosta Starého Města Josef Bazala počítá s tím, že tato lávka bude opět betonová. „Takto opravený most by měl být mnohem bezpečnější, než je tomu při současné variantě s dřevěným povrchem. Pokusím se navíc prosadit variantu, aby měl most i vyhrazenou plochu pro cyklisty," plánuje starosta Bazala, podle jehož názoru by se celková oprava mostu mohla provést v roce 2014. „Dřív to asi nebude možné. Na konci lávky přes Baťův kanál mají totiž vzniknout vyhloubené plochy pro odtok vody v případě záplav. Přes tyto prohlubně povede další lávka. Do doby, než budou tato česla zbudovaná, nemá cenu lávky opravovat. Pokud ale seženeme peníze například z nějakého dotačního fondu, práce na opravě všech lávek spustíme co nejdříve," dodal staroměstský starosta Josef Bazala.