Devítikilometrový úsek využívají řidiči jako zkratku, pokud se chtějí dostat z Uherskohradišťska na Kroměřížsko. Bunč je také oblíbenou rekreační lokalitou, odkud se dají podnikat pěší túry do okolí. Jenže silnice z Modré se v zimě neudržuje. „Osobně doporučuji, aby tudy lidé auty nejezdili. Nepracují zde sypače, za nynějšího sněžení je průjezd touto trasou spíše bláznivým počinem. Samozřejmě je ale volba na každém, žádné zákazové značky tady nejsou," konstatoval provozně-technický náměstek ŘSZK Radek Berecka.

Ani dopravní značka varující před nebezpečím spolu s dodatkovou tabulí o neudržování silnice některé šoféry od jízdy neodradí. Vyprošťování jejich vozidel je tak nad Modrou téměř na denním pořádku. „Nedávno tady dokonce tahali zapadlý kamion. Tito jezdci ale většinou nejsou místní, spíše je sem zavádí GPS navigace. Sehnat vyproštění je pak problém, nejčastěji pomůžou lesáci nebo někdo z dědiny vlastnící traktor," řekl starosta Modré Miroslav Kovářík. ŘSZK přitom už úsek přeřadilo z II. do III. třídy právě proto, aby sem terénu neznalé řidiče navigace nezaváděly.

Fakt, že pokoušet štěstí a zdolávat Chřiby inkriminovanou trasou za nepříznivých podmínek není dobrý nápad, dokázala i kuriózní prosincová nehoda, o které již Slovácký deník informoval. Pravotočivou zatáčku ve stoupání se pokusila zdolat tři auta a jeden traktor v krátkém časovém sledu za sebou. Výsledkem byla valná hromada, na níž vozidla v příkopu namačkána jedno na druhém skončila.

„Vozovka tehdy byla zledovatělá a pokrytá čerstvým sněhem. Škoda na automobilech se kvůli pomačkaným plechům a plastům vyšplhala na osmdesát tisíc korun. Od té doby, pokud si vzpomínám, sem však dopravní policisté k nehodě nevyjížděli," uvedl uherskohradišťský policejní mluvčí Aleš Mergental.

Pokud si lidé z Uherskohradišťska chtějí udělat výlet po zasněžených chřibských vrcholcích se startem z Bunče, mohou se sem mnohem bezpečněji dostat oklikou. „Z druhé strany silnice udržovaná je. Na Bunč je tedy v zimních měsících lepší cestovat přes Střílky a Zdounky z Kroměřížska," podotkl Radek Berecka.

Podle něj se silnice z Modré neudržuje z ekonomických důvodů. „Slouží víceméně jako zkratka, nejezdí zde pravidelná autobusová doprava. Vynaložit značné finanční prostředky na údržbu kvůli několika řidičům by bylo neadekvátní," dodal náměstek Berecka.

Doporučení jezdit jinudy platí pro všechny v zimě neudržované úseky. Na Uherskohradišťsku jich je více než 33 kilometrů, kromě Bunče leží další například mezi Nedakonicemi a Zlechovem či Rudicemi a Přečkovicemi. V celém Zlínském kraji jich pak napočítáte 112 kilometrů, téměř bez výjimky jsou tvořeny silnicemi třetí třídy.

Související : Tři auta a traktor sklouzly po ledu do příkopu