Cílem je podle vedení Povodí Moravy vytvoření dostatečně kapacitního a technicky vybaveného přístaviště, které má rekreačním plavidlům zajistit možnost pro krátkodobé až střednědobé stání a současně má posloužit jako čekací stání před vplutím do plavební komory.

Nad plavební komorou vznikne přístavní molo, na které navazuje horní rejda plavební komory. Tu zároveň čeká kompletní modernizace. Součástí bude také nové plavební značení a osvětlení. Na přístaviště povede chodník, který umožní bezbariérový přístup.

VIDEO: Stavba přístaviště u plavební komory Kunovský les

Zdroj: DENÍK/Pavel Bohun

„Přístaviště včetně horní rejdy plavební komory bude dlouhé 120 metrů a povede v pěti výškových úrovních. První část horní rejdy v délce 45 metrů bude sloužit pro výjezd plavidel z plavební komory. Na ni naváže prostor čekacího stání s úvaznými prvky v délce 30 metrů. Přístaviště navazuje na čekací stání horní rejdy ve třech výškových úrovních,“ upřesnil podobu nového přístaviště generální ředitel Povodí Moravy Václav Gargulák. Dokončení stavby za 10 milionů korun je podle něj naplánováno na konec června.

Hlavní křižovatka v Uherském Hradišti z balonu.
Kolony, objížďky, uzavřené přechody. Oprava křižovatky v Hradišti způsobí potíže

Navíc Povodí Moravy chce v letošním roce dokončit výstavbu sítě servisních stání pro služební plavidla, která má sloužit jednotkám Integrovaného záchranného systému, Státní plavební správě a správci Baťova kanálu.

Stání má umožnit snadný přístup jednotek k vodnímu toku a tím zkrátí čas nezbytný pro zásah. Nová servisní stání služebních plavidel za 9,5 milionu korun v Sudoměřicích a Spytihněvi doplní již dříve vybudovaná servisní stání ve Vnorovech, Veselí nad Moravou a Uherském Hradišti.

 

Přípravné práce pro stavbu dálnice D55 Staré Město - Moravský Písek (na snímku úsek mezi Nedakonicemi a Boršicemi).
VIDEO: Zahájili přípravu stavby dálnice D55 Staré Město – Moravský Písek

Dokončení servisních stání pro služební plavidla je plánováno také do konce letošního června.

„Stavební práce na přístavišti a servisních stáních nepovedou během hlavní plavební sezóny k žádným omezením plavby a rekreace na Baťově kanále. Uvedené akce jsou hrazeny ze Státního fondu dopravní infrastruktury a zdrojů Povodí Moravy,“ dodal mluvčí Povodí Moravy Petr Chmelař.