Smyslem servisního stání bude zajištění vyšší bezpečnosti a operativnosti u zásahů na kanále, protože návštěvnost vodní cesty a množství registrovaných plavidel každoročně narůstá.

„Místo jsme zvolili na základě blízkého zázemí jednoho z našich závodů včetně našich skladovacích a dílenských prostor, které umožňují uložení materiálu potřebných pro činnost záchranných složek a k výkonům při likvidaci havárií,“ vysvětlil generální ředitel povodí Moravy Václav Gargulák.

Molo pro servisní stání bude dlouhé padesát metrů a náklady na jeho pořízení se pohybují kolem sedmi milionů. Vzhledem k funkci, kterou bude servisní stání plnit, bude vstup nepovolaných osob na molo zakázán.

„Na zákaz vstupu můžeme upozornit ale pouze značkou se zákazem vstupu,“ sdělil Václav Gargulák.

Výstavba servisního stání by v Uherském Hradišti měla být dokončená do konce července.

Zavlažovací vaky připevněné na kmeny mladých stromů.
Mladým stromům proti suchu v Uherském Hradišti pomáhají speciální vaky