Podle mluvčího kroměřížské radnice Pavla Zrny je nutné už nyní řidiče upozornit na stanovenou objížďku. „Lidé by měli častěji využívat hromadnou dopravu a jezdit po stanovených trasách tak, aby se centru města pokud možno vyhnuli,“ radí Zrna. Zástupci města ale i přes včasné varování už nyní počítají s tím, že uzavírka mostu přinese řadu kolizí. Týkat se to má zejména úseků, kde se objížďka zkříží s výpadovkami z města.

Jen na vlastní nebezpečí

„Objízdná trasa povede stávajícím obchvatem, tedy po části rozestavěné dálnice D1. Abychom omezili pro řidiče nepříznivou situaci, doporučujeme jízdu autem minimalizovat a využívat spíše vlakové či autobusové dopravy,“ řekl včera Deníku také vedoucí odboru dopravy kroměřížské radnice Bohdan Procházka. Upozornil, že během stavebních prací budou moci po mostě projíždět pouze vozy Integrovaného záchranného systému, tedy zdravotníci, policisté a hasiči. „Povolení budou mít také linkové autobusy, městská hromadná doprava a v omezené míře i vozidla Kroměřížských technických služeb,“ vypočítal Sláma.

Chodci by pak měli raději využívat při cestě na nádraží především nedalekou lávku pro pěší. „Přecházet přes rekonstruovaný most by pak měli jen omezeně s ohledem na vlastní bezpečnost,“ uvedl Procházka. Celková rekonstrukce mostu za několik desítek milionů korun začne už v květnu. Při chystané opravě bude podle vedení Ředitelství silnic Zlínského kraje položena nová hydroizolace a zesílená nosní konstrukce mostu.

Zůstanou pouze kabely

Ze stavby budou odstraněny inženýrské sítě jako parovod, vodovod, plynovod nebo kabel vysokého napětí. Zůstanou v ní jen kabely veřejného osvětlení a světelné signalizace.

Obavy z uzavření silničního mostu neskrývá například řidič Karel Vojvodík z Holešova. „Neumím si představit, že pokud budu potřebovat zajet na náměstí, budu to muset celé objíždět,“ obává se Vojvodík.