Firma funguje, ale většina zaměstnanců spokojena není: navzdory inflaci se už několik let nedočkali zvýšení platů. Podle odborářů i oslovených zaměstnanců má nový majitel, irská společnost QucomHaps Ltd., nedostatek velkých zakázek. Představitelka společnosti Jarmila Buriánová to ale popírá. Dodala také, že zanedbanou leteckou firmu není možné dát do pořádku během jednoho roku.

V Moravanu Aviation pracuje bezmála dvě stě zaměstnanců, jejichž průměrný věk se pohybuje kolem padesáti let. Všech deset zaměstnanců, které minulý týden Deník při odchodu z práce oslovil, naříkalo nad nízkými platy.

Zaměstnanci mají do 15 tisíc korun

Ty se podle informací Deníku pohybují u dělnických a technických profesí od sedmi do patnácti tisíc hrubého. K přesné výši se zástupkyně majitele Buriánová nevyjádřila.

Místopředsedkyně odborové organizace Ivona Skřivánková potvrdila, že plošně se ve firmě mzdy nenavýšily minimálně pět let. „Je to špatné. V době rostoucí inflace by si to zaměstnanci zasloužili,“ zdůraznila.

S vedením firmy jsou prý ale odboráři dohodnuti, že jakmile se výroba rozjede, k navýšení platů dojde. „Letecký průmysl obecně ve světě stagnuje, takže snad přijdou nějaké zakázky co nejdřív,“ poznamenala.

K údajům před rokem 2007 nemá podle Buriánové firma přístup, takže není možné platy před a nyní srovnávat. Firma je podle zaměstnanců na stejné úrovni jako předtím. „Vedení pořád slibuje, že se to zlepší, jak přijdou zakázky. Zatím to ale optimisticky nevidím,“ poznamenal pětapadesátiletý vedoucí kooperace Zdeněk Mancl.

Na rozdíl od předchozích let, kdy byla společnost v konkurzu, dostávají ale mzdy pravidelně. „Pokud nám nedají výplatu, jdeme na hodinu pryč. Já naštěstí nemám rodinu, takže s platem vyžiji. Hůř na tom musejí být ale manželé, kteří tu pracují oba,“ sdělil čtyřiačtyřicetiletý zaměstnanec, který nechtěl být jmenován.

Přečtěte si také:

Visteon Autopal Hluk: stávková pohotovost trvá