Leč cesty osudu jsou nevyzpytatelné a třiatřicetiletého Tupešana, který podniká v docela jiném oboru než motoristickém, k titulu mistra republiky opravdu přivedly.

S Tatrou 813 8x8 kolos, jejím zkušeným řidičem Rudolfem Korytářem z Kvasic na Kroměřížsku vybojovali vloni titul mistrů republiky v truck trialu – kategorie S5, tedy v soutěži nákladních vozidel v terénu. „S Rudou, několikanásobným mistrem ČR v královské třídě truck trialu, jezdil několik let jako spolujezdec Franta Říha. Toho jsem v loňské sezoně vystřídal já. Hned druhý závod sezony v květnu v Písku jsme vyhráli,“ raduje se Novotný. Na nejvyšší stupínek pak vystoupili ještě v Krásné Lípě a Ujkovicích, bronzové medaile si přivezli koncem loňského srpna z Drnovic.

„Tam už jsme si byli jisti, že nám titul mistrů republiky nemůže uniknout, a tak jsme poslední závod v Chříči vypustili. Doprava tatry na opačný konec republiky by byla hodně drahá,“ vysvětluje Novotný.

Odmalička jej lákaly motory a podmanivá vůně benzinu. Snad nebo právě proto od útlého věku jezdil motokros a enduro. S motoristickým sportem zažil spoustu příjemných chvil a příběhů, ale i nejednu starost.

„Na motorce jsem byl zodpovědný sám za sebe, v truck trialu mám odpovědnost i za kolegu a on zase za mě. Kromě svého zaměstnání mě teď trucktrialový sport úplně pohltil,“ tvrdí Robert. Jak ale říká, sám by nebyl ničím a bez štěstí člověk dokáže jen málo. „Musí se mu však jít naproti a vědět, kdy být na tom správném místě. S Rudou Korytářem se o to snažíme i v letošním ročníku mistrovství republiky. V prvním závodě v Milovicích u Nymburku jsme zvítězili, v rallye trialu u Mariánských Lázní jsme vybojovali stříbro,“ popisuje Novotný poslední úspěchy a někde v koutku duše už žije dalším mistrovským závodem, který se pojede 23. a 24. května v Mohelnici.

Nepokrytě pak dává najevo, že by i s parťákem přivítali, kdyby se více trucktrialových závodů jelo na Moravě. „V Čechách se jich jezdí sedmdesát procent, ale chodí na ně daleko méně diváků než na Moravě,“ stýská si Robert.

Cílem kvasicko-tupeského týmu je formou předváděcích akcí a účastí na závodech přiblížit truck trial široké veřejnosti. „Těší mě, že v Tupesích funguje občanské sdružení Ruddy truck team, které má osmnáct členů. Jeho předsedou je můj kolega-řidič Ruda Korytář, jeden ze zakladatelů truck trialu v Česku,“ vysvětluje Novotný a prozrazuje, že i on je členem rady. Zdeněk Martinák pak dělá sdružení internetové stránky a jeho manželka má na starosti účetnictví.

Členové tupeského fanklubu se v zimním období vydatně podíleli na generálce závodní tatrovky. Finančně pomohli i četní sponzoři. „Těší mě, že nejlepší trucktrialovou hospodou v republice byla vyhlášena ta tupeská. Nese název U Barmana a mám v ní vystaveny poháry, které jsem ve své motoristické kariéře získal. Alespoň z nich doma nemusím utírat prach,“ přiznává s šibalským úsměvem Novotný.

Na závěr ještě prozradil, že v zimě postavili čtyřkolovou tatrovku Dakarku, s níž chtějí jezdit i rychlostní závody. „Měli bychom se letos zúčastnit jednoho z nejtěžších závodů, evropského Dakaru mezi Berlínem a Wróclaví,“ dodává Novotný.

Zdeněk Skalička