„Testujeme nový režim údržby. Pokud se sečení provede jednotně, ušetří se na nákladech, ale především se zvýší komfort pro uživatele stezky, kteří se pak nemusejí pořád míjet s technikou," vysvětlil Jiří Durďák, manažer Sdružení obcí pro rozvoj Baťova kanálu a vodní cesty na řece Moravě. Za pravdu mu dává Monika Kovářová ze Starého Města.

„Vyhýbat se traktoru či jiné technice, když jedeme po stezce s dětmi na výlet, je příšerné. Vždycky je vidím pod jeho koly. Navíc cesta je hodně frekventovaná," sdělila Slováckému deníku Staroměšťanka.

Jednotnou údržbu vítá i Miloslav Maňásek, starosta Babic, tedy jedné z obcí, která se má okolí cyklostezky starat.

„My na to sice techniku máme, koupili jsme mulčovač, ale tímto způsobem je to určitě jednodušší a já to vítám. Přerostená tráva často cyklostezku zužuje," uvedl Miloslav Maňásek.

Prozradil také, kolik je taková údržba stojí.

„Staráme se zhruba o dva kilometry, to vychází na nějakých patnáct až osmnáct set korun za jedno sečení," doplnil starosta Babic.

Sdružení obcí na začátku července poseklo trávu mezi Napajedly a Kostelany nad Moravou. Jeden metr na délku při šířce 1,4 metru stál podle Jiřího Durďáka korunu. Vše bylo hotovo za tři dny s tím, že se seklo v ranních hodinách od čtyř do osmi, aby nedocházelo ke zbytečné kolizi s cyklisty.

„Pokud se tento způsob údržby postavený na spolupráci obcí osvědčí, je možné, že bude v budoucnu zaveden do praxe ve větším rozsahu," uzavřel manažer Sdružení obcí pro rozvoj Baťova kanálu a vodní cesty na řece Moravě.