Zřízeno bylo 30. června 2000 městem Uherské Hradiště a jeho provozovatelem je Region Slovácko, sdružení pro rozvoj cestovního ruchu. Návštěvnost se v posledních letech výrazně překračuje 100.000 osob za rok. V září 2019 přivítalo 1 500 000 návštěvníka. V roce 2004 stalo vítězem soutěže Náš kraj a v letech 2011, 2012 a 2013, 2018 a 2019 bylo oceněno titulem Informační centrum Zlínského kraje.

„Založením informačního centra v roce 2000 se v Uherském Hradišti výrazně rozšířila nabídka služeb primárně zaměřená na turisty. Poskytování základních informací o městě a jeho okolí, možnostech ubytování a stravování, nabídkou propagačních materiálů a prodejem suvenýrů byl vytvořen základ pro úspěšné fungování. Dnes je však turista daleko náročnější. Postupem času přibyly správy webů, facebookových profilů, komentované prohlídky v jazyce českém, anglickém i německém a podstatně se navýšily také služby. Dnes si v informačním centru můžete zapůjčit kola, koloběžky, discgolfy, neustále se rozšiřuje nabídka suvenýrů, která je přizpůsobována aktuálním trendům,“ uvedl Stanislav Blaha, starosta města a předseda správní rady Regionu Slovácko – sdružení pro rozvoj cestovního ruchu, který je provozovatelem Městského informačního centra v Uherském Hradišti.

Pro většinu domácích i zahraničních turistů je Informační centrum stále jedním z prvních míst, které ve městě navštíví. K nejčastějším dotazům patří doporučení míst k návštěvě, ať už se jedná o pamětihodnosti, přírodní krásy, novinky a zajímavosti ze Slovácka jako atraktivního a živého turistického regionu či doporučení převážně stravování nebo míst, kam za vinařskými zážitky. Neméně časté jsou dotazy na plavby po Baťově kanále a řece Moravě.

Informační centrum je provázáno i s aktivitami města Uherské Hradiště v oblasti kultury a cestovního ruchu. Spolupracuje při přípravě jeho propagačních materiálů, projektů a akcí.

„Informační centrum hraje v každém městě svoji velkou roli. Uherskohradišťské íčko se řadí do kategorie A, tedy mezi 21 turistických center s celorepublikovou působností. O důležitosti našeho informačního centra svědčí i jeho vzrůstající návštěvnost a stoupající zájem o poskytované služby. Neméně často provádí pracovníci komentované prohlídky města či se jinak aktivně podílí na rozvoji cestovního ruchu. Počet turistů, kteří během roku využijí těchto služeb je skutečně úctyhodný a ze zpětné vazby máme jen pozitivní reakce, “ doplnil Ivo Frolec, místostarosta Uherského Hradiště pro oblast kultury, cestovního ruchu, školství a sportu.

Kromě nabídky pro turisty nabízí Íčko i služby místním obyvatelům – veřejný internet, kopírování, skenování, poskytuje informace o kulturních sportovních a jiných akcích, je místem k vyzvednutí vybraných tiskovin a propagačních materiálů.

Běžným standardem je nabídka turistických suvenýrů a regionálních produktů. Šíří a kvalitou poskytovaných služeb MIC navazuje na stávající aktivity a novými nápady přispívá k prezentaci materiálního i duchovního potenciálu města, Uherskohradišťska i turistické oblasti Slovácko.

­Ve spolupráci se svým provozovatelem pořádá pro veřejnost akce Na kole vinohrady Uherskohradišťska a Žehnání Svatomartinského vína, podílí se také na přehlídce Slovácko v tradici a Slováckém festivalu chutí a vůní.

VERONIKA FRIEDLOVÁ