„Podoba takzvaného Air Parku Jana Hrubého je prozatím ve fázi projektové přípravy. Jeho prioritou je především zastřešení celého objektu, tak, aby vlivem počasí nedocházelo k poškozování exponátů,“ poznamenala místostarostka Kunovic Ivana Majíčková. Potřebné prostředky v podobě odhadovaných 200 milionů chce kunovická radnice získat z evropských fondů. Air Park by měl nést jméno Jana Hrubého, výsadkáře a kunovického rodáka.

Letecké muzeum v Kunovicích oslaví zanedlouho 40. let své existence a patří v rámci kraje mezi ojedinělé. V současné době se na venkovní ploše nachází 23 letadel. Loni si cestu mezi exponáty našlo celkem 16 tisíc návštěvníků. „Jezdím sem zhruba jednou do roka. Občas beru i své známé, nebo i děti svých kamarádů. Nejvíc se je dokáže nadchnout to, že některá větší letadla jsou přístupná a člověk si může prohlédnout interiéry a vnitřní expozice,“ poznamenal čtyřiatřicetiletý Jiří Slovák z Brna.

Některé z vystavených strojů lze označit jako skutečné unikáty. „Jedná se například o cvičný stroj L-29 Akrobat, který existuje jen v podobě dvou exemplářů. Jeden vlastní muzeum v Praze, druhý vlastní Kunovice. Velmi zajímavý je také poválečná cvičná stíhačka C-11. Také tento typ letadla je v České republice zastoupen pouhými dvěma exempláři,“ poznamenal dlouholetý pracovník Letu Kunovice Jaroslav Olbert.

Mezi vystavenými stroji nemůže chybět chlouba a „vlajková loď“ někdejšího Letu, dnes podniku Aircraft Industries, Turbolet L-410 a unikátní L-610. Druhý jmenovaný stroj, ne nepodobný L-410 se však nikdy nevyráběl ve větších sériích a stal se pouhým ambiciózním „pokusným králíkem“ známého regionálního výrobce letadel.