Toto nezanedbatelné množství lidí si nyní musí najít jinou alternativu, a pokud by se náhodou rozhodli stejným místem projet i v pondělí, budou mít bohužel smůlu.
Dvě lávky mezi oběma městy se totiž v pondělí nadobro uzavřou. „Zhotovitel stavby nám sdělil, že lávky přes Baťův kanál a přes řeku Moravu budou uzavřeny od pondělí 25. srpna od osmi hodin ráno. V tuto dobu budou na lávkách zároveň zahájeny stavební práce," informoval starosta Starého Města Josef Bazala.
Důležitou dopravní spojnici pro pěší a cyklisty mezi oběma městy tak na několik týdnů obsadí stavební dělníci, aby oběma přemostěním dodali novou tvář. Práce měly započít už počátkem srpna, nicméně došlo k jejich zpoždění. „Tato trasa je pro mě nejideálnější, bohužel si ale budu muset najít na nějaký čas jinou. Na druhou stranu nutnost oprav chápu, stav těch lávek opravdu nebyl ideální," schvaluje potřebu tohoto kroku Marie Obdržálková, která úsekem pravidelně projíždí na kole.
I když práce na lávkách ovlivní každodenní režim stovek lidí, úředníci se snažili, aby byla tato omezení co nejmenší. I za tím účelem se představitelé Uherského Hradiště a Starého Města dohodli na společném postupu při opravách obou na sebe navazujících přemostění, z nichž každé patří jinému ze zmíněných měst. „Dohodli jsme se na společném výběru stavební firmy, zjednoduší to jak samotné zařízení budoucího staveniště, tak i koordinaci jednotlivých prací. Stejně tak bude pro veřejnost určitě přijatelnější, pokud se na obou lávkách uskuteční práce zároveň v rámci jedné uzavírky," nastínil výhody vyplývající ze společného postupu obou měst místostarosta Uherského Hradiště Stanislav Blaha. Obě lávky jsou totiž nejen bohatě využívány obyvateli obou měst při jejich každodenních cestách, ale vede jimi také důležitá trasa cyklostezky číslo 47, která přivádí do uvedené lokality množství turistů na jízdních kolech. Práce na lávkách potrvají do 31. října.
Chodci a cyklisté mohou po dobu uzavírky využít buď nedaleký silniční most přes řeku Moravu, anebo lávku na železničním mostě. Oprava přemostění přes řeku Moravu vyjde město Uherské Hradiště na 2,4 milionu korun, do lávky přes Baťův kanál bude Staré Město investovat 1,4 milionu korun. Celkové investice tak dosáhnou částky 3,8 milionu korun. Nicméně 84,7 procenta z těchto nákladů pokryjí dotace ze Státního fondu dopravní infrastruktury.