„Určitě bych uvítala, kdyby se podařilo sídliště s centrem propojit. Cesta by byla kratší, dostali bychom se tam rychleji a také bezpečněji," říká Blanka Lukášová, která se po rušné křižovatce musí pohybovat i se svými malými dětmi.
Sídliště Olšava je kvůli silnicím i přirozené bariéře v podobě stejnojmenné řeky takřka okrajovou částí města. Problém, který se vedení města už léta snaží změnit, se má podle aktuálních plánů začít realizovat v roce 2017.
„Cesta pro pěší a cyklisty by měla začínat od Slováckého náměstí, pokračovat kolem plaveckého bazénu, stadionu a dále lávkou přes řeku Olšavu a lávkou nad obchvatem, odkud by se napojovala na sídlištní komunikaci," uvedla mluvčí uherskobrodské radnice Elen Sladká.
Výhodou má být nejen bezpečnější automobilový provoz a pohyb chodců i cyklistů v tomto místě, ale především začlenění sídliště Olšava do chodu města. Náklady na stavbu se před rokem odhadovaly na 11 milionů korun, jasnější obrysy by měly získat během nejbližších měsíců.
„Propočet nákladů bude součástí architektonické studie, která se v současnosti zpracovává a měla by být dokončena do 22. července tohoto roku," upřesnila Elen Sladká.
Studie zabývající se propojením sídliště s centrem Uherského Brodu vznikaly i v předchozích letech, žádná z nich ale nebyla realizována. Naposledy byla v jednání studie z roku 2009, kdy měla vzniknout lávka nad obchvatem s využitím ocelové konstrukce z původní lávky vedoucí přes nádraží. Vzhledem ke stavu ocelové konstrukce se ale město rozhodlo ji pro účely nové lávky na sídliště nevyužít.
Útěchou pro obyvatele Olšavy může být skutečnost, že podle policistů světelná křižovatka v místě není riziková. „Světelné přechody pro chodce jsou nejbezpečnější, v daném místě jsme zatím neevidovali žádnou nehodu," řekla mluvčí uherskohradišťské policie Milena Šabatová.
Čtěte také Nový most překlenul železnici v Uherském Brodě; Stavba Uherskobrodského dopravního terminálu