„Je to lávka pro pěší, takže se tam nedělá nic, jen chodí. Tak jak může být ten povrch tak viditelně ošoupaný? Taková lávka by přece měla ve slušném stavu vydržet snad déle než pět let," rozohnila se Alena Charvátová, která po lávce přechází takřka každý den cestou na vlak.

Stav lávky neunikl pozornosti obyvatel Brodu ani na sociální síti. „Je to pěkná dominanta našeho města, ale stav povrchu této Stavby roku 2010 mě šokoval," přiznal jeden z diskutujících.

Podle mluvčí uherskobrodské radnice Elen Sladké městu špatný stav povrchu lávky neunikl a povrch byl proto reklamován. „Odstranění vady bylo posunuto po dohodě se zhotovitelem, a to z důvodu probíhající stavby dopravního terminálu na příští rok zjara," vysvětlila Elen Sladká.

Lávka už přitom prošla opravami v roce 2013.

„Tehdy byla reklamována a obnovena jak povrchová pochozí stěrka, tak drobné vady jako byly poklesy dlažby a oblázků u obruby, nátěry zábradlí a výtah, který ničí vandalové," vyjmenovala mluvčí uherskobrodské radnice.

Práce na přechodové lávce začaly v květnu 2009 a skončily v červenci 2010. Bezbariérové spojení mezi obchodní zónou na ulici Vlčnovská a centrem města dosahuje celkové délky tři sta padesát metrů a šířky tří metrů. Úsek zavěšený na lanech měří sto patnáct metrů.

Podobu stavby navrhl zlínský architekt Jaroslav Habarta. V roce 2011 získala lávka ocenění Stavba roku 2010. Na jejím místě dříve stála lávka o délce 45 metrů, jež přemosťovala pouze prostor kolejiště. Její konstrukce však byla ve špatném technickém stavu a nesplňovala požadavky na bezbariérový přistup osob se sníženou pohyblivostí.

Město Uherský Brod obdrželo za stavbu lávky několik významných ocenění, a to hlavní cenu v soutěži Stavba roku 2010 Zlínského kraje v kategorii Dopravní, inženýrské a ekologické stavby, dále cenu Státního fondu dopravní infrastruktury v soutěži Česká dopravní stavba, projekt a inovace a také výroční cenu Národní rady osob se zdravotním postižením ČR.