Místní radnice a Ředitelství silnic Zlínského kraje po celou dobu testovaly, zda bude mít toto řešení organizace dopravy pozitivní vliv na dopravní situaci. „Kruháč“ se osvědčil, a tak v příštím roce ten provizorní nahradí trvalý.
Sylvie Krajsová z Uherského Brodu je instruktorkou autoškoly a jízda po brodském kruháči je jejím denním chlebem. „Jezdím tudy několikrát denně, s žáky autoškoly i sama. A rozhodně je to dobré řešení, já určitě souhlasím s tím, aby byl zachován,“ řekla instruktorka na adresu kruhového objezdu.
Záměr na stavební úpravy potvrdil také starosta Uherského Brodu Patrik Kunčar. „Právě proto, že toto dopravní řešení se osvědčilo, přistupujeme k definitivní variantě vybudování trvalého kruhového objezdu. V současné době po projednání s Ředitelstvím silnic a Zlínským krajem dokončujeme projektovou dokumentaci a usilovně pracujeme na stavebním povolení. Velmi rádi bychom do této akce šli příští rok,“ uvedl starosta s tím, že jeho přáním je, aby práce byly započaty už na jaře.
„Podmínkou však je, že se na straně Ředitelství silnic Zlínského kraje podaří najít finanční prostředky na spoluúčast na této akci, protože se má na přestavbě výrazně podílet,“ informoval Kunčar.
Jedinou překážkou, která by se mohla postavit do cesty plánovanému záměru, jsou tedy právě finance. „Město Uherský Brod vyřizuje stavební povolení, v současné době ještě není zpracován rozpočet na stavbu,“ uvedl Bronislav Malý, ředitel Ředitelství silnic Zlínského kraje. „Sehnat finance na dopravní záležitosti je v současné době obecně velký problém, my ale věříme, že se najdou, a v příštím roce trvalý kruhový objezd u pivovaru zdárně dokončíme,“ dodal Kunčar.
Vytvoření kruhového objezdu právě v tomto místě považuje i Bronislav Malý za dobré řešení. „Každou křižovatku je nutné posuzovat individuálně s důrazem na intenzitu dopravy, skladbu dopravního proudu, pohyb chodců, lokalizaci.
Při výstavbě okružních křižovatek doporučujeme průměr křižovatky nejméně dvaatřicet metrů z důvodu bezpečnosti a plynulosti dopravy. Máme zkušenosti, že při nižším průměru dochází ke škodám na objektu většinou způsobené nákladními vozidly,“ informuje o obecných pravidlech výstavby „kruháčů“ Malý.
Na praktické záležitosti týkající se organizace dopravy v průběhu oprav je podle Patrika Kunčara ještě času dost. „Vím, že s objížďkami kvůli opravám si řidiči na Slovácku v současné době užívají své. Ale objízdné trasy a délka oprav bude součástí návrhu projektového řešení, takže v tuto chvíli nemůžu být konkrétnější, tak daleko ještě nejsme. Mohu jen říct, že bychom chtěli začít co nejdříve,“ uvedl starosta.
Petra Kučerová