Vedení města ji označuje jako gordický uzel, řidiči si při nedávné huštěnovické uzavírce ve frontách končících v Jarošově vytrpěli své. Denně tudy projede 26 tisíc aut.

„Za chvíli tam pojedu a vím, že mě čeká blázinec,“ žehral si v pátečním odpoledni šofér Josef Mareček z Uherského Hradiště.

Situaci na hradišťském silničním uzlu má zklidnit rozšíření o odbočovací pruhy. „Ve směru od Kunovic do Starého Města bude silnice rozšířena o jeden samostatný jízdní pruh a ostrůvek. Ve směru od Kunovic bude pruh pro odbočení doleva do centra města, jeden pruh přímý a další přímý s odbočením vpravo do Jarošova. Ve směru od Starého Města bude jízdní pruh přímý s odbočením doprava do centra města, další pruh přímý a třetí s odbočením doleva na Jarošov,“ popsal spásné řešení hradišťský místostarosta Stanislav Blaha.

Řidiči porušují pravidla. Všichni

Změny se dotknou i ulice Sokolovská. Ta se ve směru od Jarošova rozšíří na dvojproudovou. Současné popojíždění aut ve dvou „zástupech“ je proti předpisům. „Na silnici je jeden pruh, takže tam má stát jedno auto. Řidiči už vědí, co provoz na této křižovatce obnáší, takže se automaticky řadí do dvoupruhu. Tím ale porušují předpisy, i když to dělají téměř všichni,“ doplnil Radek Berecka z Ředitelství silnic Zlínského kraje. Kraj se na opravě křižovatky bude podílet asi dvaceti miliony korun. Sokolovská je totiž silnicí druhé třídy a spadá do jeho kompetence. Celkem si akce vyžádá dvaašedesátimilionovou investici, již pokryje také Ředitelství silnic a dálnic a město Uherské Hradiště.

Tříměsíční stavební práce na jaře křižovatku zcela neuzavřou. Středobod hradišťské dopravy budou dělníci opravovat po etapách, což silnice uzavře jen částečně nebo jednosměrně.

„Jsem pro a dopravě to určitě částečně pomůže. Opravdovým řešením by ale byl jarošovsko-staroměstský obchvat. A mohli by také rozšířit kruhový objezd u zdejšího Kauflandu, to je totiž skutečná brzda silničního provozu,“ přidal ještě své tipy šofér Mareček.