Ta umožní motoristům do svitovského areálu snadněji vjíždět .

Stavbaři nejprve zbourají starou zeď podél třídy Tomáše Bati

Stavbu křižovatky společně připravují Magistrát města Zlína, Zlínský kraj a Ředitelství silnic a dálnic ČR. Jejich cílem je oživit svitovský areál. „Chceme také odlehčit středu města od velkých vozů a autobusů,“ uvedla mluvčí zlínské radnice Marie Masaříková.

Stavba má stát přibližně 100 milionů korun. „Město bude hradit přibližně třetinu nákladů,“ pokračovala Masaříková. Křižovatka bude navazovat na ulice ve svitovském areálu. „Dojde k protažení komunikace až k řece Dřevnici a ke spojení se silnicí, která vede kolem vlakového nádraží. Vytvoříme také alternativní příjezd k jedenadvacítce,“ vysvětlil krajský radní zodpovědný za dopravu Petr Hradecký.

Nový vjezd pomůže majitelům obchodů a firem v areálu. „Očekáváme více návštěvníků. Projede tu víc aut, zastaví se více lidí,“ těší se na křižovatku Hana Santo z obchodu s indickým zbožím Kantuta.

Instalace semaforů přinese problémy

„S ohledem na to, že nyní objíždíme celý areál, to bude úspora,“ měl podobný názor i podnikatel Radim Verbík ze Zlína. „Bude to pro nás rozhodně výhodné. Nebudeme objíždět tolik dalších křižovatek,“ svěřil se i řidič zásobování Zdeněk Kraus z Náměšti nad Oslavou.

Nad novými trasami skrz areál již začínají přemýšlet i autobusové společnosti. „Když to bude dopravně výhodnější, tak tudy budeme jezdit,“ řekl obchodně dopravní náměstek ČSAD Uherské Hradiště Ivan Kallus.

Podle Masaříkové připravují investoři stavbu křižovatky již několik let. „Město vykoupilo některé pozemky, mezi nimi například pneuservis, který jsme museli zbourat,“ uvedla. Dalším negativem je připravované kácení vzrostlých stromů. Problémy přinese i instalace semaforů. „Je jich tu už teď strašně moc. Zbytečně. Je to hloupost sem dávat další semafor. Už tak se tu jezdí hrozně,“ posteskla si řidička Gabriela Spurná z Otrokovic. Podle krajských úředníků ale budou semafory na nové křižovatce nezbytností. „Ano, určitě to bude další světelná křižovatka. Samozřejmě řidičům se to nemusí líbit, je to ale nutnost,“ uvedl Hradecký.

Zbrzdění dopravy na třídě T. Bati bude mít vliv na život v rodinných domcích v okolí. „Na hluk jsme už ale zvyklí. Co naděláme,“ povzdychla si Kateřina Šípková ze Zlína. Emoce vyvolává i demolice zdi svitovského areálu. Dělníci ji mají zbourat už v nejbližších dnech.

Martin Lavay