Bezkontaktní ochutnávky budou pokračovat také v následujících dnech
To se v plné míře vztahuje i na veřejné košty a výstavy vín nejen na Slovácku. V sadském Vinařství Medek Na Kopci ale vymysleli způsob, jak i při soudobé koronavirové situaci degustace vína uskutečňovat. Spustili totiž řízenou akci s názvem Degustace z gauče. Tomu, kdo by se chtěl zapojit stačí velmi málo.
„Přes web www.vinarstvimedek.cz si vybrat jednu degustační sadu vín, kterou zájemcům doručila přepravní služba. Vyznavači vína se pak ve stanovený den a čas mohou pohodlně usadit u sebe doma, připojit se k internetu a prostřednictvím monitoru svého počítače se ocitnou ve vinném sklípku,“ přiblížil on-line degustaci vína Jaromír Dvořáček z Vinařství Medek.
K jednotlivým vzorkům vína si účastníci vyslechnou vše, co by o vínech, které pijí, měli vědět, ale také se dozvědí, jaká jídla se ke kterému vínu hodí.
„Jsem velmi nadšený z první on-line řízené degustace vína, která se konala minulý pátek. To jsem se k on-line přenosu připojil později, ale následující den jsem celou degustaci zhlédl ze záznamu na facebooku, a to včetně odpovědí na dotazy vinařů a milovníků vína ze strany Jaromíra Dvořáčka,“ poznamenal Zdeněk Habrovanský, jednatel Šlechtitelské stanice vinařské Polešovice.
„Protože v pátek 27. března se ve 20 hodin uskuteční druhá on-line degustace vín, mezi něž bude patřit i Muškát moravský, vyšlechtěný v naší stanici, určitě si jednu degustační sadu objednám a budu vína koštovat na gauči v obýváku,“ řekl Zdeněk Habrovanský. Ocenil také poutavé vyprávění Jaromíra Dvořáčka o vínech i o jídlech, které si k nim mohou lidé doma připravit.
„On-line degustace vína je dnes běžným kanálem k zákazníkovi, který chválím a jsem rád, že se zapojují i vinaři ze Slovácka. Na odkaz on-line degustace jsem se z časových důvodů nepřipojil, ale přeji vinaři Dvořáčkovi, aby i další dvě akce, a to 27. března a 3. dubna byly úspěšné,“ řekl Deníku Libor Zlomek z Vinařství Zlomek & Vávra.
Dodal, že jejich vinařství pracuje na několika možnostech, jak se bezkontaktně přiblížit svým zákazníkům, například tím, že začnou mimo jiné znovu používat QR kódy.
„Akci Degustace z gauče zhlédlo v pátek na facebooku 600 lidí, v sobotu jich bylo tisíc. Na dotazy jsem odpovídal v přímém přenosu. Během degustace jsme se učili vybrat vhodnou sklenici, odnést si co nejvíce z vůně, správně víno ochutnávat, aby byl zážitek co největší,“ dodal Jaromír Dvořáček.