„Je to opravdu škoda. Každý, kdo tudy projíždí ve špičce, moc dobře ví, kam až se kolony táhnou. A aut stále přibývá, tak radši nehádat, co tam bude za pár let," povzdechla si Anna Kučírková z Uherského Brodu.

Kamenem úrazu se v tomto případě stala železniční vlečka, která se v místě plánovaného rozšíření nachází. „Původní studie počítala s tím, že v přejezdu zůstane jak traťová kolej, tak železniční vlečka. V dalším stupni projektové dokumentace se však zjistilo, že vzdálenosti by nevycházely a vlečková kolej se musí sloučit s tou traťovou," popsal místostarosta Uherského Brodu Jan Hrdý, který má na starosti dopravu ve městě. Záležitost se však podle jeho slov nepodařilo městu majetkově vyřešit a pozemek pod vlečkovou kolejí, který patří společnosti Slovácké strojírny, odkoupit.

„Majitel vlečky a tímto nesouhlasil a jiné řešení, jak dopravu v lokalitě usměrnit, v tuto chvíli neexistuje," připustil Jan Hrdý. Vlečka jako druh železniční dráhy, který slouží vlastní potřebě provozovatele či jiného podnikatele, se v tomto případě od traťové koleje odděluje jen pár stovek metrů před železničním přejezdem a končí v areálu Slováckých strojíren.

„Jedná se o náš majetek, takže necítíme potřebu zdůvodňovat, proč jej prodáme či neprodáme," uvedl ředitel společnosti Slovácké strojírny Jiří Rosenfeld.

Původní návrh řešení zpracovala projektová kancelář na dopravní a inženýrské stavby HBH Projekt, která coby východisko označila právě zkapacitnění křižovatek. „Není možné zkrátit doby neprůjezdnosti železničního přejezdu a z prostorových a bezpečnostních důvodů nepřichází v úvahu ani kruhový objezd. Přestavba na světelné křižovatky by zase vedla k výraznému zdržení hlavních směrů. Nejschůdnější je proto varianta rozšíření úseku mezi oběma křižovatkami na čtyři jízdní pruhy," vysvětlila mluvčí uherskobrodské radnice Elen Sladká před časem.

Jak informovala, v roce 2011 se v odpoledních hodinách uskutečnil dopravní průzkum, podle něhož řidiči zde při jízdě od Slováckého náměstí směrem do centra ztratí průměrně více než minutu času. „Na nepříznivé situaci se kromě vysoké intenzity dopravy podílí i vliv přerušení dopravy při uzavření železničního přejezdu," dodala Elen Sladká.