Zásadní je pro pasažéry fakt, že by měly zůstat zachovány stejné ceny jízdného jako v tomto roce. „Zdražení jízdného neplánujeme,“ potvrdil mluvčí Dopravní společnosti Zlín–Otrokovice (DSZO) Vojtěch Cekota.

Tento podnik provozuje ve Zlíně a Otrokovicích dvanáct trolejbusových linek a jedenáct autobusových.

Novinkou je jen drobná aktualizace jízdních řádů platná od začátku prosince na základě nejrůznějších připomínek. Rozsah spojů se až na výjimky nezmění.

„Podněty jsme dostali z radnic, ze škol, z průmyslové zóny i od jednotlivých cestujících. Pokud to bylo možné, změny jsme do jízdních řádů zapracovali,“ uvedl vedoucí dopravního úseku DSZO Pavel Nosálek.

Podobně to vypadá i v Kroměříži, kde MHD provozují Kroměřížské technické služby na osmi linkách.

„Budeme upravovat jízdní řád tak, aby se lépe zkoordinovaly spoje s příjezdy vlaků. Některé neekonomické spoje se ruší, ale je jich jen pár. A co se týče zdražení jízdného, to na rok 2010 neplánujeme,“ nastínil vedoucí provozu MHD Tomáš Szabó.

Omezení několika nerentabilních spojů čeká dopravu ve Valašském Meziříčí, kde jezdí šest linek provozovaných ČSAD Vsetín. „Dohodli jsme se s městem, že zrušíme několik dlouhodobě nenaplněných spojů,“ sdělil ředitel osobní dopravy ČSAD Vsetín Oldřich Holubář.

Dodal, že ve Vsetíně, druhém městě, kde provozují MHD, zůstane stejný rozsah na desíti linkách zachován. „V obou městech neplánujeme zvýšení jízdného,“ poznamenal Holubář.

Na to, že na uzavření všech změn je ještě čas do konce roku, upozornil obchodně-dopravní náměstek ČSAD Uherské Hradiště Ivan Kallus.

„Momentálně stále jednáme. Ale můžu říct, že změny v cenách jízdného ani rozsahu spojů do příštího roku zatím nepředpokládáme,“ přislíbil náměstek Kallus.