Ta se v pondělí 11. srpna vydala na velký nákup právě do zmiňovaného nákupního střediska a kromě zboží za více než dva a půl tisíce korun tam zakoupila i prací prášek, k němuž měla na informacích zdarma, jako bonus, dostat gel na skvrny, což se ale nestalo. „Nákup jsem zaplatila a na informacích mi řekli, že gel zrovna nemají, ať si přijdu další den. Do Intersparu jsem se tedy vydala v úterý v poledne,“ popsala začátek své příhody ze staroměstského Intersparu Marešová.

Další čekání mě už fakt naštvalo

Na informacích jí však pracovnice opět sdělily, že jí gel nevydají.

„Řekly mi, že prý právě přijel kamion a zboží přivezl, a doporučily dát si kávu a přijít za půl hodiny. To mě naštvalo a poukázala jsem na neseriózní jednání vůči zákazníkům. Vedoucí mi ale sdělila, že to je prostě obchod,“ citovala manažerku nespokojená zákaznice. Té nakonec pracovnice nabídly vrácení peněz, pokud přinese prášek z domu zpátky na prodejnu.

To pro Marešovou ale nebylo řešení, a tak odešla. „Nechápu, proč v Intersparu takto přistupují k zákazníkům, kteří u nich utrácejí své peníze. Měli do regálu vyvěsit ceduli, že dárek momentálně nemají, což by bylo férové. Také se mi zdálo divné, že toto zboží přivezl kamion před koncem akce, “ kroutila hlavou Marešová.

Za pravdu jí dal mluvčí České obchodní inspekce Marek Ženkl. „Jestliže prodejce uvedl, že za určitou cenu získá nakupující dva výrobky dohromady a při zakoupení se ukázalo, že jeden z výrobků chyběl, jednalo se o nepřípustné klamavé obchodní praktiky, které nedovoluje zákon o ochraně spotřebitele,“ uvedl Ženkl.

Spotřebitel podle něj může odstoupit od smlouvy a požadovat nazpět peníze, protože byl jednoznačně uvedený v omyl. „Za klamavé obchodní praktiky může prodávající dostat pokutu až pět milionů korun. Takto podvedení spotřebitelé by se měli obrátit na nejbližší inspektorát České obchodní inspekce, která provede kontrolu a uloží případné sankce,“ vysvětlil mluvčí.

Marešová tvrdí, že jí se cesty do staroměstského Intersparu prý z Uherského Hradiště neprodražily tak, jako kdyby bydlela například v Polešovicích nebo ještě dál, a vedoucí směny v supermarketu oznámila, že se obrátí na média. To však kritizoval ředitel staroměstské pobočky Intersparu Josef Kobek.

Nechápu, z jakého důvodu se nakupující obrátila na tisk. Měla se zastavit za mnou nebo si podat písemnou stížnost. Někdy se mohou vyskytnout například problémy s dodavatelem,“ těmito slovy omluvil přístup k zákazníkům Kobek.