„Je jen otázkou času, kdy se tam stane něco vážnějšího. Už jsem tam vidět upadnout několik lidí i hrozivě vypadající balancování cyklistů. Desky lávky se totiž zvedají, protože se časem uvolnily. Některé z desek jsou prohnilé, popraskané, části ploch chybí místy úplně. Jedná se sice hlavně o podélné i příčné praskliny, které ale místy dosahují několika centimetrů do hloubky i šířky. Pokud do nich cyklista vjede, hrozí mu ztráta rovnováhy, a pád. Nechci ani domýšlet, kdyby při pádu cyklista spadl hlavou například na zábradlí," poznamenal Jiří Prachař, který lávkou prakticky denně prochází nebo projíždí na bicyklu.

Lávka je ve „společné péči" Uherského Hradiště i Starého Města. Staroměstský starosta Josef Bazala o problému ví a podotkl, že plánovaná opravy spojnice bude muset být komplexní. „Denně touto lávkou projde nebo projede celkem zhruba dva tisíce lidí. My ji společně se zástupci Hradiště opakovaně opravujeme, ale dílčí opravy nestačí. To, jak bude komplexní oprava vypadat, projednáme s hradišťskými kolegy. Já budu usilovat o to, aby stávající dubové desky nahradil jiný, pevnější povrch," podotkl starosta Bazala. Dodal, že každoročně musí z radniční pokladny uvolnit na opravu lávky zhruba deset tisíc korun. „Před několika dny jsme nechali utáhnout šrouby, které desky drží u konstrukce. Také jsme ty největší díry překryly kovovými pláty. Vlhkost na lávce je ale tak vysoká, že ji opakovaně poškozuje a my musíme tento prostor opravit jinak, než doposud. Vybereme ze čtyř navržených variant tu nejlepší," plánuje Bazala.

Zástupci hradišťské radnice tvrdí, že kontrolu stavu lávky provádí odborná firma vždy po dvou letech. Její současný stav se prý ale nedá označit jako havarijní. „Doposud nebyly zjištěny žádné zásadní závady, které by označovaly stav lávky za havarijní. Není narušená statika ani snížena únosnost a podobně. Stav lávky je pravidelně kontrolován při měsíčních prohlídkách stavu cest ve městě," podotkl vedoucí odboru dopravy hradišťské radnice Jindřich Havelka. Přesto přiznává, že stav lávky není rozhodně dobrý. „Přestože na lávce každoročně provádíme každoročně lokální výměny nejvíce poškozených dřevěných desek, je jejich celkový stav na pokraji životnosti. Nechali jsme si proto zpracovat studii na celkovou opravu povrchu," vysvětlil Jindřich Havelka.

Na špatném stavu spojnice se nepodepsal jen hustý provoz, ale také její stáří. Vznik lávky se totiž datuje k roku 1993.