Město má za účelem vytvoření nové pěší zóny už dlouhodobě zpracovaný projekt, čeká ale na přidělení dotací

Přesně takto by už za pár let mohla vypadat Nádražní ulice v Uherském Hradišti. Měla by se totiž proměnit v pěší zónu.

Město má za tímto účelem už dlouhodobě zpracovaný projekt, avšak čeká na přidělení dotací. „Hledají se externí zdroje financování. V úvahu připadá výzva v rámci Regionálního operačního programu Střední Morava,“ uvedla tisková mluvčí Uherského Hradiště Petra Zemčíková. Pokud by město získalo peníze z programu ROP Střední Morava, realizace by začala nejdříve za dva roky. V současné době značně frekventovaná Nádražní ulice, se má v budoucnosti změnit na tříproudovou pěší zónu, kam by měly mít přístup v omezenou dobu pouze vozidla zásobování. „Projekt počítá s rozdělením poměrně široké silnice do tří pruhů – pro pěší, pro pojezd zásobovacími vozidly a pro klidovou zónu,“ nastiňuje budoucí podobu Zemčíková. Kdo však na tuto změnu doplatí, jsou řidiči, kteří tak přijdou o další výjezd z centra města. Radnice má však pro šoféry v rukávu připravenou kompenzaci.

„Pokud bude ulice Nádražní uzavřena pro vozidla, mohly by automobily využít obousměrného provozu po Masarykově náměstí, ostatně tak jako je tomu i nyní,“ nechal se slyšet vedoucí odboru dopravy Radim Šupka.

Proměna Nádražní ulice v pěší zónu je součástí stavebního projektu Revitalizace veřejných uličních prostor v centru města. V rámci něj se zpracovává plán i pro Masarykovo náměstí.

„Finanční náklady na obě akce předpokládáme ve výši 70 milionů korun,“ dodala Zemčíková.

Revitalizace se ale netýká pouze Nádražní ulice a Masarykova náměstí, ale také okolních ulic. Úpravami mají projít také ulice Šromova, Růžová a Svatováclavská. Většinou však půjde o menší zásahy, jako například o rozšiřování chodníků a vymezování jízdních pruhů. Větší opravy pak čekají Náměstí Komenského, zejména jeho prostor před Základní školou UNESCO a přilehlé silnice a chodníky.

Návrh budoucí pěší zóny pochopitelně vítají hlavně chodci. „Určitě bych byla za pěší zónu ráda, odlehčilo by to provozu Nádražní ulice. Já tudy stejně nejezdím, protože v centru bydlím,“ prohlásila místní obyvatelka Monika Merclová. Kdo však naopak z budoucí pěší zóny nadšen není, to jsou šoféři. Pěší zóna pro ně představuje hned několik problémů, a to jak horší výjezd z centra, tak i méně parkovacích míst. „Pokud se Nádražní ulice uzavře, budeme to mít problematické. Nebude se dát už skoro nikde zaparkovat a nosit nákupy ze středu města až domů, to je hloupost,“ kroutí nespokojeně hlavou Martin Sláma.

Kateřina Havlová