Uherské Hradiště ve spolupráci se Starým Městem začíná hledat vhodné umístění pro rekreační přístav Slovácko, který by do budoucna měl být jedním z ústředních bodů všech vodáků a plavebních výletníků proplouvajících Baťovým kanálem či Moravou v blízkosti tohoto souměstí. Projekt za 140 milionů korun se může začít realizovat do pěti let.

„Potřeba většího přístaviště vyplynula ze záměru pokrytí celého Baťova kanálu sítí přístavů pro středně- a dlouhodobé stání lodí. Souměstí Uherské Hradiště Staré Město dnes disponuje jen několika přístavišti, která absolutně neodpovídají potenciálu měst jako turistických cílů,“ uvedl za Ředitelství vodních cest Jan Bukovský s tím, že se vzhledem k výši investice počítá pouze s jedním přístavištěm pro obě města.

Přijďte si dnes zazpívat koledy s Deníkem

Nyní se čeká především na domluvu Uherského Hradiště a Starého Města, kterou z vytipovaných lokalit zvolí jako tu nejvhodnější. Nabízí se přitom tři varianty. „První z nich se nachází ve Starém Městě mezi slepým ramenem Moravy a železniční tratí, takzvaný ,,Habeš“. Druhá možnost počítá s přístavištěm na Baťově kanálu ve Starém Městě mezi kanálem a rekreačním jezerem Louky a poslední umisťuje přístav východně od Rybáren,“ upřesnil mluvčí uherskohradišťské radnice Jan Pášma.

Dle jeho slov Hradiště preferuje variantu v blízkosti Rybáren.

„Mělo by to samozřejmě řadu výhod. Vyšší využití plánované lávky do Rybáren, vhodné začlenění do aglomerace, urbanistický potenciál, ale i lepší dostupnost služeb či kontakt s centrem Hradiště,“ vyjmenoval plusy takové varianty Jan Pášma. Naopak vedení Starého Města už Hradišti odeslalo vyjádření, kde jako nejvhodnější variantu vybralo lokalitu, která nebyla původně ani navrhovaná.

Setkání s hejtmanem
Na Setkání s hejtmanem ve Zlíně se diskutovalo o regionálních problémech

„V územním plánu máme už od roku 2010 vyčleněné parcely pro takzvané ,,Velkomoravské přístaviště“. To by mělo být umístěno jižně od varianty přístaviště na Baťově kanále. Tam bychom byli ochotni jednat i o změně severního obchvatu, protože v dané lokalitě by v současném stavu nebylo pro přístaviště dostatek místa,“ dodal Josef Bazala.

„Pokud bude v roce 2019 vybrána lokalita přístavu, v roce 2020 může být uskutečněno posouzení vlivů na životní prostředí, 2023 získat stavební povolení a 20242026 by mohla proběhnout výstavba,“ vysvětlil Jan Bukovský.