„Například kávovary na přípravu hotových káv ze speciálních zásobníků jsme už takřka vyprodali. Výborně jdou na odbyt i stroj na sycené nápoje a notebooky,“ tvrdí vedoucí několika prodejen elektroniky na Uherskohradišťsku a Zlínsku Richard Hrdina.
V některých obchodních řetězcích stoupl na dvojnásobek i prodej hraček. „Hodně se prodávají například dětské kuchyňky, ale také dřevěné hračky. Na odbyt jdou i kosmetické balíčky, 3D televize a dotykové mobilní telefony,“ upřesnila mluvčí společnosti Tesco Eva Karasová. Z jejího vyjádření vyplývá, že zákazníci nyní také častěji kupují různé speciality a delikatesy, kterých si v jiných měsících příliš nevšímají. „O sto procent vzrostl také prodej sportovních potřeb. Týdně také prodáme až pět tisíc autolékárniček, které jsou od nového roku povinné pro všechny řidiče,“ dodává mluvčí obchodního řetězce.
Lidé kvůli dárkům více sahají do úspor

Prodejny hraček plní i zájemci o „rychlodráhy“, kde autíčka projíždí po členitých drahách s vodními překážkami či hlavami pohádkových příšer. „Prodej těchto drah stoupl oproti předešlým měsícům asi pětinásobně,“ sdělila prodavačka Romana Mikešová.
Prodejci i ekonomové se shodují v jednom – kupní síla obyvatel Uherskohradišťska ekonomickou krizí posledních let nijak neutrpěla. „Lidé letos před Vánoci utrácí stejně jako dřív, velká řada z nich ale musela více než jindy sáhnout po úsporách, anebo si kvůli Vánocům odepřít tradiční dovolenou,“ poznamenal ekonom Jaroslav Pavlíček.