Takové bylo symbolické završení letošní veteránské sezony. Nablýskaná jednostopá a dvoustopá vozidla, která vzbuzovala u příchozích trochu sentimentální pocit sounáležitosti s dobami dávno minulými, okukoval také třiasedmdesátiletý František Doležel z Podolí.
„Ve čtrnácti letech jsem si udělal řidičský průkaz na malý motocykl značky Pionýr, o tři roky později na motocykl a jako voják základní služby na nákladní auto. Před nástupem na vojnu jsem jezdil Tatrou 57B, která měla přezdívku Hadimrška. V roce 1967 jsem si koupil východoněmeckého Trabanta 601, pak dalšího a jezdil jsem s nimi celkem 26 let. A nedám na ně dopustit,“ říká s trochou nostalgie Podolan, obhlížejíc jednoho z legendárních Trabantů.
S úsměvem zalovil v paměti a rozvyprávěl se o skútru Čezeta. Z jednoho vysloužilého použil kola k hrabačce na seno a připojil ji za Teru. „Hrabačku jsem si konstrukčně vymyslel, sestrojil a dodnes mi slouží,“ poznamenává František Doležel.
Velké pozornosti návštěvníků se těšila soutěž Elegance historických vozidel. Ve čtyřech kategoriích byly vždy uděleny tři ceny. „Prvenství v kategorii automobilů s rokem výroby 1900 - 1945 přisoudili návštěvníci Cadilacu 16, jehož majitelem je Petr Čechovský.
Kategorii automobilů rok výroby 1946 - 1988 opanovala Škoda Felicia Blanky Pavelčíkové. První místo mezi motocykly z let 1900 - 1945 patřilo Bohmerlandu 600, jehož majitelem je Patrik Zubek. Radoslav Loveček s Jawou 350 se radoval z prvenství mezi motocykly s rokem výroby 1946 - 1988,“ prozradila soutěžní výsledky Martina Juřenová z REC Group Staré Město.