Michala už od útlého dětství lákala podmanivá vůně dřeva a práce s ním, a tak se rozhodl, že se vyučí truhlářem. Před šesti lety se spolu s jeho spolužákem Kamilem Mahdalem zúčastnili mezinárodního finále učňů stavebních oborů v pražských Letňanech. Vybojovali si v něm prvenství s ozdobným truhlíkem na květiny, který vyrobili z masivního dřeva.

Dřevěné kolo.Po vyučení zůstal Michal dřevu věrný a pracuje v jednom zakázkovém truhlářství ve Velehradě. „Když jsem byl letos na jaře na otevírání cyklostezek a viděl tam kovové cruisery, napadlo mě, že bych podobné kolo mohl udělat z lepeného jasanového dřeva," shrnuje Michal Frecer stroze svoji tehdejší představu o kole z organického materiálu, který má svoji duši.

„První částí dřevěného rámu kola, který je bez jakékoliv kovové výztuže, byla schránka na sedmičku vína," prozrazuje truhlář s pousmáním. Čistý design umocňuje nejen unikátní struktura jasanového dřeva s nezaměnitelnou kresbou, ale i ozdobný pásek z trnky. Komponenty, jimiž je kolo osazeno, vyladil Michal Frecer do posledního detailu a dotvořil tak jeho jedinečný vzhled. Když si na něm vyšlápne do ulic měst a vesnic nebo po cyklostezkách, s obdivem se za ním otočí nejedna mladá holka, ale také fanoušek cyklistiky a designu.

„Na dřevěném kole jsem dělal po dobu tří měsíců přes sto hodin. Materiál a komponenty mě přišly na 12 tisíc korun, ale výslednou cenu odhaduji na 25 až 30 tisíc korun. Na prodej bych dřevěná kola bez atestu dělat nemohl, ale bráška se podobného brzy dočká," slíbuje Michal Frecer, že brzy vznikne druhého „oř" z jasanového dřeva.

Celý proces výroby dřevěného bicyklu, které je delší než běžné horské kolo a má hodně dopředu předsazenou dřevěnou vidlici, je od začátku až do konce v podstatě precizní ruční práce. „Kola jsou na bicyklu horská, ale mohou se na něj dát i jiná. Světlo na baterii a odpružené sedlo jsou ze starého jízdního kola. Nejsložitější bylo sehnat stojan, protože dřevěné kolo je vyšší a těžší, má jiné těžiště než běžná kola," poodhaluje mladý truhlář stručně konstrukci kola.

Dodá, že jeho dřevěný rám je chráněn speciálním ochranným lakem, který se používá k nátěru luxusních jachet. Kolo je vhodné zejména na silnice a cyklostezky, snese ale i přejezdy nerovností či jízdu po tvrdých polních a lesních cestách.